Moldavien - Finland 2 2,10
Finland har under först Roy Hodgson och nu Stuart Baxter blivit allt stabilare och det blir längre och längre mellan bottennappen som tidigare var så vanliga för finsk landslagsfotboll. Man har lite för få toppspelare för att kunna utmana om topplatserna i den här kvalsvängen men man vill säkert vara med så länge det går och att inleda med seger mot svaga Moldavien är då ett måste. I senaste VM kvalet förlorade man endast en match på bortaplan, mot Ryssland. Kryssade mot Tyskland efter lett den matchen in på övertid. Vinster mot Azerbajdan och Wales och sen en rejäl plump med ett kryss mot Liechtenstein.
Moldavien hade i sin tur ett svagt VM kval med bara 3 inspelade poäng. På hemmaplan har man från och till varit rätt besvärliga motståndare men i den här matchen tror jag Finland har både högre motivation och klass och till 2,10 tycker jag det är ett bra spel.
Sverige (-1) - Ungern 1 2,20
I mina ögon är Sverige jättefavoriter i den här matchen. Erik Hamrens föryngring har gått väldigt smärtfritt, ingen position känns som en svag länk och Zlatans comeback betyder mycket inte minst psykologiskt. Just Zlatan lär vara riktigt sugen på att göra bra ifrån sig närmsta tiden med tanke på turbulensen kring hans övergång till Milan. Lägg till att tillomed Johan Elmander gör mål i Bolton numer så vet jag inte vad ett mycket anonymt ungerskt lag ska kunna sätta emot. Tycker att Sverige ska kunna göra 2-3 mål och det bör räcka för att slå handikappet.
Portugal - Cypern under 2,5 mål 2,10
Portugal satte 7 mål mot Nordkorea i VM men annars brukar man få slita hårt för att göra mål. Ser inget skäl till att den trenden inte kommer att fortsätta under detta kval med. Cypern har det sista decenniet gått från att vara slagpåse till att vara ett lag som är med och nosar på topplatserna i kvalgrupperna man är med i. I den här matchen kommer man vara mycket nöjda om man får med sig en poäng hem och kommer att prioritera defensiven. 0-0, 1-0, 1-1, kanske 2-0 mer än så tror jag inte det blir målmässigt här.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|