Min "hemmaplan" imorgon och var ute några timmar nu ikväll på travbanan och Bjertorp och prata runt lite. Åke tror han vinner första avdelningen med XL (SOS) och tror väldigt mycket även på Richards Argbiggan. Sedan är Hedberg inne på att att Dream Night i sista ska kunna ha en riktigt bra chans om inte Åke sover bort det.
Min egen åsikt är att jag har svårt och se Åke vinna dessa tre även om både Richard och Hedberg ställt iordning ordentligt för denna dag. Är inte så enkelt att komma hem och bara gå ut och vinna tre avdelningarna, är lätt hänt man hamnar på vingel när man ej är inne i rytmen av svenska lopp. Men första med XL är enligt mig bäst chans genom (SOS)
Sedan tror jag på Dooley's U.N.G i tredje avdelningen. Är ute på rätt distans och näst sist på Mantorp samt gången före på Kalmar var jag riktigt imponerad av hästen. Tror denna har bra pengar att tjäna och är utan ngn tvekan en lördagshäst. Sedan tycker jag Svanberg är extremt skicklig att ställa iordning för sådana här uppgifter.
|