Citat:
Ursprungligen postat av Ceezy
Örjan med två favoriter...
Spelbolag, betting "experter" och tips bolag blundar såklart från hans senaste insatser med bla. Reverend Wine, Quebec CD, Proppen.
Svårt att veta vart man har karln och vilka samtal och direktiv han fått under förmiddagen.
Lutar sig åt att gardera Neo och spika Erik med just wait & see på sista.
Bara för det kommer han vinna med Neo och Uppohoppa Heheh.
Det ska inte vara såhär?
Ingen annan sport tittar man på och tänker, vill dem vinna eller inte? En som håller på med sport, ska alltid vilja vinna. Men det ligger tyvärr alldeles för många andra termer på Trav som gör att utfallet inte alltid blir så.
Vad tror ni?
|
Jag håller delvis med men enligt min subjektiva uppfattning så fungerar det väl likadant inom den mesta amerikanska idrotten, som mer är som showbuisness. Där vill så klart alla vinna, men det är bara sista matchen i slutspelet som är det viktiga där. Resan dit är en optimal förberedelse samt måste du se till att spela in tillräckligt med poäng för att ta dig dit. Självklart vill de vinna inför sin hemmapublik för att dra in de där publikintäkterna etc. Men vissa matcher går de på halvfart och liknande, de drar ner tempot då de inte kan gå för fullt match efter match. Vissa matcher blir därmed viktigare för lagen. Tycker det kan kännas igen vad gäller trav där det finns viktigare tävlingar längre fram. Det är mer ett regelfel i Sverige där man inte får säga att man kör för att optimera sin häst inför Frankrike eller liknande.
Så att vilja vinna och att alltid göra sitt yttersta för att kunna vinna är två skilda saker. Så frågan är vill man vinna till varje pris? För jag tror alla vill vinna alltid men inte gör tillräckligt för att nå dit.