Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-05, 11:03   #48
Misär
 
Misärs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 358
Sharp$: 5614

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Spikarna
Disco Volante - det mesta talar i mina ögon för spets och slut från fina spår 1 på Bergsåker. Andrahäst för mig är Weekend Fun, besitter enligt mig inte samma hårdhet som Disco. I min bok samlar Disco tillräckligt många poäng för att bli min ena spik.

Bellfaks - det ska erkännas, Cesar F.C var min tilltänkta spik. Nu får Bellfaks fylla skorna. Plus att Hugo Bäck blev struken. Spår 15 är inte tilltalande men faktum är att det vunnits en del härifrån på Bergsåker. Står bra inne, fin form, bra kusk.

Värde

Sir Francis Bacon - efter att Cesar F.C blivit struken är faktiskt Sir Francis Bacon min förstahäst (22.00 vinnarspel och drygt 4.5 på plats hos Unibet är givna värdespel i min bok). Spår 12 har varit ett fint skrällspår historiskt på Bergsåker. Ulf Ohlsson sitter upp, har hastigheten för att plocka många på upploppet.

Zorro Swing 8% på strecken är för lågt tycker jag. Zorro har kapacitet och kan fälla många på upploppet. Har formen, fint intryck sist. Tror det kan bli lite körning i loppet mellan Lexington Hall och Perfect Dynamite, sedan vill nog It's Showtime Zaz avancera i fältet, perfekt rygg för Zorro att smyga i.

Storskrällen

M.C.C Orlando
- jag nämnde spår 12 som ett fint skrällspår tidigare, gick bra i senaste starten, får han loppet så visst finns chansen där och skulle jag sitta med 6 rätt inför sista så slickar jag mig om munnen att sitta med Orlando till dryga 1%...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tosjodin (+10)

Senast redigerad av Misär den 2019-01-05 klockan 11:06.
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat