Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-10, 17:19   #30
sigh
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 134
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Spoiler:
V75 avd 4

15 Unar Bi
Har forskat lite i den här och kommit fram till att Unar Bi är Bra- Riktigt bra!
Måste vara veckans bästa värdespik om strecken står sig. En holländsk häst som är rikast i fältet! Som vanligt står de holländska för bra inne mot våra svenska hästar. Unar Bi matchar utan problem hästar med miljonen insprunget. Som i Vincennesstarterna.

Kolla loppet från februari då man vart tvåa på Vincennes och drog fram vinnaren. I det slagna fältet- lååångt bakom fanns bl.a Stonewashd Diamant! Har även sett senaste holländska startenoch Unar Bi vinner bekvämt. Bakspår är ingen större nackdel då hästen inte är så snabb ut ändå. Styrkan är hästens vapen och jag tror Ebbinge styrning tuggar ner motståndet sista varvet. Kan nog dra tåget själv i tredjespår om det behövs men skulle man få draghjälp så underlättar det naturligtvis.

Tränaren Jaroe Engwarda och kusken Rick Ebbinge är alltid segerfarliga när de startar i Sverige. 2018 var man på besök 13 ggr och vann 6 lopp och 3 andraplatser. Sist man var här var på V75 Åby 15/12 2018 då man vann man med både Velten Versailles och Tuxedo Bi.


Vid en första anblick tyckte jag Tuxedo Bi var bästa vinstchansen för Ebbinge/Engwarda men ju mer jag pluggat in deras hästar så framstår Unar Bi som den bästa chansen av deras 2 hästar på Lördag!

Blir inte förvånad om de tar en ny dubbel på V75.
Var det du som dunkade hårt när den öppnade till 10ggr hos vissa bookies?

Själv så kommer jag nog att jaga Yoda på tvilling/ Plats i det loppet

Senast redigerad av sigh den 2019-01-10 klockan 17:20.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat