Lunch V65 Boden 11/1
öppnar tråden med lite intervjuer från Finska Kollen i V65 avd 1
1 Emerald, lopp 1, V65-1: - Ett utvecklingsförmögen stå som har bättrat hela tiden. Hon kan öppna bra och borde vara ganska travsäker bakom bilen. Hon klarar alla lägen och var bra i dag – onsdag – när jag körde. Senast hon tappade en sko i sista sväng men var annars sådan att kusken sade mig att du kan anmäla hästen till vilken tävling som helst. Hon var helt okörd när hon hoppade. Inga ändringar. Jag blir inte ens förvånad om hon skulle vinna loppet.
2 Holland Boko, lopp 1, V65-1: - Den här var också bra i träningen på onsdagen. Senast han satt fast till slut och gången tidigare i Harstad han var tvåa från dödens. Han får mer och mer snabbhet men har varit också osäker och jag laddar inte i början eller tar det lugnt och kör nu inte i dödens. Inga ändringar. Mina hästar är jämnbördiga och den som får bättre resan är före i mål.
8 Samuel Ray, lopp 1, V65-1: - Hästen kommer efter paus men har tränat bra och borde inte vara ringrostig. Startspår är dålig och vi måste försöka hitta något läge och ta vad bjuds i slutet. Senast han galopperade efter störning, normalt han har varit travsäker. Nu är det första gång när han tävlar med långa broddar men här hemma de passar bra. Samma utrustningar som tidigare. Om han hade haft bättre utgångsläge hade jag kört direkt om vinsten men nu väntar jag honom bland de tre-fyra bästa med klaff på vägen
9 Hope Maguire, lopp 1, V65-1: - Hästen har gått bra men propositionerna har blivit hårdare och det är inte än så lätt att reda sig. Han har inte än så mycket rutin men har bra form och något måste jag vänta på fastän allt måste lyckas. Startspår är okej fastän framspår hade varit bättre för snabb häst. Nu kör jag i ryck. Inga ändringar. Senast han vann lätt, han hade kunnit trava då 16-tid tror jag
12 Electric Eye Am, lopp 1, V65-1: - Allt är bra med hästen och han är likadan som senast. Jag har kunnat träna som planerat. Startspår är inte som bäst men hästen kan spurta bakifrån om allt är okej. Kusken planerar taktiken själv, jag ger inga råd. Inga ändringar. Jag väntar att han kan sluta nära totoplats.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Torstens (+6)
Senast redigerad av Basse den 2019-01-11 klockan 10:09.
|