Finska kollen V65 avd 2
2 Kenisha Windcape, lopp 2, V65-2: - Hästen har varit lugnare i träningen och har blivit säkrare. Nu är det första gång bakom bilen men jag väntar att hon borde klara det felfritt. Från volt hon har varit osäker. Hon har fin form men är inte snabb i början. Jag försöker hitta plats i kön, servera snäll resa och köra framåt 500 – 600 kvar. Hon har haft tidigare ryckproppar men nu sätter jag ryckhuvan för första gången. Distansen passar och med klaff hästen kan sluta bland de tre bästa.
8 Cheval De Fer, lopp 2, V65-2: - Hästen är barnslig och jämn än och ger inte ut allt vad han kan men han tränar bra hela tiden. Startspår är dålig men trots det han borde inte vara långt borta om täten med klaff på vägen. Han kan öppna snabbt och klarar alla positioner om han bara ids. Taktiken planerar jag under loppet. Isbanan är okej, hästen är travsäker. Han har haft helstängt huvudlag men nu byter jag den för något annat. Hästen har kapacitet som räcker och jag blir inte förvånad om han skulle reda sig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Basse den 2019-01-11 klockan 10:10.
|