Har haft influensa de senaste dagarna, vilket har sugit....Men nu jävlar är jag igång igen
Färjestads BK - HV71 2.35
insats 2u
betclic
Såg matcherna igår och HV(såg iofs bara 2 perioder i den sis5ta matchen innan jag somna sjuk som jag är) imponerade inte alls på mig. Jag tror att man har legat i en annan träningsfas än de andra lagen vilket har gjort att försäsongen har sett ut som den gör. Visst har man vunnit de senaste matcherna mot rätt mediokert motstånd, men formkurvan har helt uppenbarligen pekat neråt. Idag saknar man 5 viktiga kuggar, varav 3 backar. Man spelade dessutom sin match några timmar senare än FBK.
FBK har en back borta(Berglund) men är annars ordinarie. Man var dessutom minst ett nr för stora för Kärpet igår och kunde ha vunnit matchen med betydligt större siffror.
Funderar även på att ta Sundsvall idag i deras derby till 6 gånger degen på bet365. Förra året så vann man motsvarande match(oavgjort året innan) och det här är lite av årets match för "de blå". Jag tycker nästan att man ser starkare ut på både back och forwardssidan, där man har blandat rätt bra med juniorlån och att värva veteraner. Där man verkligen har försvagats är på målvaktssidan där man hade seriens bästa målvaktspar förra året, vilket man givetvis levde stort på. MEN han verkar inte ha haft några problem alls med den hittils på försäsongen...skall fundera ett tag till