Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-12, 10:09   #66
flaquelg
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 2661
Standard

och Callipygian två chansspikar
En klar vinstchans i Guld med Timone Ek, Västerbo Exact är snabb ut så det kan bli en bra resa och kanske seger och Aquamarin känns också streckvärd.
Däremot kommer inte Cobbys Olifant till start då han har en halsinfektion. Synd, men hästens väl och ve går före allt.
Men, jag kan ändå få en bra V75-dag på Jägersro – fast i veckan har det mest gått utför …
Det sistnämnda har sin förklaring i att jag och några travkollegor är i alperna och laddar batterierna med utförsåkning.
På fredag kväll är vi åter i Sverige, sedan väntar en spännande lördag och även om det är tufft i V75 hoppas jag på en och annan vinst.
Jerry Riordans nyförvärv Timone Ek ska bli en intressant bekantskap då det är kapabel 7-åring med över 12,1 miljoner på kontot.
Ett lopp med Dante Boko i spets med en hårt pressande Turno di Azzurra utvändigt och en pigg Timone Ek i andra utvändigt är ett drömscenario.
Fast dröm och verklighet går sällan hand i hand …
Cobbys Olifant kvar i stallet
Stallets Cobbys Olifant rankade jag som min näst bästa vinstchans innan han ströks.
Nu blir det fördel för Joakim Lövgrens Juan, en stor häst som nu får mer plats i volten. Han var min tipsetta innan Cobbys Olifant ströks och kan nu vara en chansspik för de vågade. Nu möter han några bra, så det krävs att hästen är minst lika bra som senast.
Spännande med Västerbo Exact
Västerbo Exact åkte snöpligt dit från ledningen i V75 på Bjerke sedan jag svarat ut megafavoriten Ferrari BR i startrusningen.
Många blev förvånade över det taktiska draget mot den norske stjärnan – men det kändes rätt då att göra det.
Nu är säkert de flesta inne på att jag på nytt ska ge Västerbo Exact ett lopp i ledningen, men jag har stor respekt för Olle Rols.
Om jag släpper? Ja, det får ni se vid pass 18.20-tiden …
Aquamarin rankar jag som min tredje bäste chans. Han kan vinna, men det är tufft motstånd.
Fortsatt publikras i V75
Bara 1352 personer på plats i årets första V75:a på Bergsåker. Ifjol var det 1523, året före 2192 – ja, det går verkligen utför publikt sett. Varför? En orsak är starttiden 16.20. Vem vill komma hem åtta en lördagskväll. Nej, återgå till 14.30!
Och, hur många kommer nu till Jägersro denna lördag? Ja, de senaste årens V75-tävlingar i januari har lockat kring 2.500 personer. I fjol var det 2.585 på plats. Hur många kommer denna V75-dag? Ja, det ska visst bli regn på eftermiddagen så vädrets makter är inte heller med oss…
Mina tankar om V75-loppen på Jägersro.
V75-1: 4 Juan såg klart bra ut vid sin debutseger för Joakim Lövgren och hästen har visat förr att han duger gott i V75. 12 Wilde Love står tufft till men hon är en häst utöver det vanliga och tål grovjobb. Fem streck här, där 5 Othala är snabb ut och hon är given spetskandidat nu när Cobbys Olifant inte kommer till start.
V75-2: 8 Sevilla är också ett nyförvärv hos Lövgren och den 7-årige Ready Cash-sonen har varit riktigt bra men visst finns det tuffa utmanare i form av 13 Vischio Holz och 14 Tuxedo Bi. Rysaren är 2 Panamera.
V75-3: 3 Turno di Azzurra svarade för en stark insats senast som het tvåa i Guld-finalen. Det lär säkert bli ett nytt offensivt upplägg, nu med Jorma Kontio i sulkyn. 4 Timone Ek blir en ny bekantskap för mig, en 7-åring med över 12,1 miljoner kronor på kontot. 7 Dante Boko lär spetsa nu när 1 Probo OP inte startar. 5 Takethem är rysaren.
V75-4: 1 Ofelia OE löper risk att bli fast invändigt men jag chansspikar Peter Untersteiners 5-åriga Love You-sto då jag tror att det kan bli ledning. Nu är det ett vidöppet stolopp och det var en eller alla – och mitt val blev alltså Ofelia OE.
V75-5: 3 Callipygian körde jag för något år sedan och det är en bra häst. Nu har han gjort ett lopp i Johan Untersteiners regi och från ett perfekt utgångsläge väljer jag att singelstrecka 5-åringen.
V75-6: 2 Olle Rols håller hög klass och han är oöm för positioner – ja, senast plockade han ju ner Disco Volante från dödens. Normalt blir Mats Rånlunds 6-årige Ready Cash-son svårstoppad i ett hyggligt Silver-race. 5 Västerbo Exact är värd en ny V75-vinst. Han kan leda länge om jag väljer den taktiken. 4 Master Crowe är också värd ett streck.
V75-7: 4 Da Pepperboy och 8 Harran Boko blir hårt betrodda, men jag räknar med att segerstrida med 2 Aquamarin. Sex streck här!
Mitt V75-förslag till Jägersro.
V75-1: 2, 4, 5, 10, 12. Res: 7-6 .
V75-2: 2, 8, 13, 14. Res: 7-11.
V75-3: 3, 4, 5, 7. Res: 10-11.
V75-4: 1 Ofelia OE. Res: 10-15.
V75-5: 3 Callipygian. Res: 1-4.
V75-6: 2, 4, 5. Res: 10-1.
V75-7: 2, 4, 5, 6, 8, 9. Res: 3-7.
Systemet är på 1400 rader och kostar 720 kronor. Om man också singelstreckar nummer 4 Timone Ek i avdelning 3 blir det systemet på 360 rader och det kostar då 180 kronor.




Från Uhbergs blogg. Han verkar inte alls övertygad om att köra i ledningen.....
flaquelg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat