Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-12, 16:11   #164
Carla

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 261
Standard

Tänkte dela lite tankar då det är hemmaplan. Jag kommer försöka gå en del på Kolgjini denna omgången. Ja, jag vet galopprisk etc. Men jag tror sjukdomarna som stallet drabbats av senaste året har fått folk att glömma hur jäkla bra Kolgjini-tränat är när det stämmer. Senaste året ren katastrof men har sett betydligt bättre ut på sistone. Många topp3 placeringar senaste två månaderna som inte vart på kartan innan dess. Dynatite Light var dessutom helt ok i första loppet trots tveksamt trav.

Jag minns en omgång i oktober 2017. Kolgjini vann fyra lopp och jag satte sjuan tack vare det. Så klart är man jävig sen dess. Men jag tänker att det är nu det är dags att ta betalt.

1: Favoriterna är bästa hästarna. Håller Söderqvist spets är det öppet mål men kanske att Othala tar sig förbi. Tycker det är lite klasskillnad och tror ej på hästarna under 10%. Går kort.

2: Spikar Sevilla. Bästa hästen och sett grym ut efter frånvaron. Har nog mycket att hämta i nya regin. Borde köra över övriga, även om holländarna så klart är svårbedömd. Kolgjini i spets också ett orosmoment men tror ändå Sevilla är för bra. Lagom streckad.

Fortsättning följer.
Carla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat