Då närmar vi oss helgen igen och vad är bättre än att börja med ett sedvanligt fredagsmys?
Vår travexpert Viking har synat omgången på Östersund.
Här kommer hans tankar och spelförslag:
V6 Östersund 18/1
Avd I 2640m Auto Kallblod
Vi rivstartar omgången med en spårtrappa med 13 kallblod över lång distans.
Känns på förhand som ett väldigt spännande lopp. Favorit
7 Perflex som kommer med två raka vinster i bagaget och 60.000 kr in på kontot, 1/3 av vinstpengarna hittills i karriären tagna i de två loppen. Snabba inkörda pengar med andra ord. Vi fortsätter att jaga
12 Monster Viking som har kunnande och speed i sig men svårt att sätta nosen först.
Avd II 1640m Auto
Första häst för mig här är startsnabba
1 Veneer, spets och slut möjligen? Nu med ett lopp i kroppen efter en långvila, jag går på att chansspika här men det finns motbud… Näst senast spetsade man från spår 3 i volten och fick en liten tryckare under första varvet men svarade upp ledningen. Såg slagen ut in i sista kurvan men visade hög moral och lyckades kontra tillbaka och vinna knappt men stabilt. En liten varning för
11 Epilon Sisu.
12 Royal Love vann senast från just spår 12 på 1640m i överlägsen stil, repris nu?
Avd III 1640 m Volt Kallblod
Kallblod på voltstart över sprinterdistans, finns alltid skrällar på lut där bland de på främre volten fast i detta loppet känns inte som de där framme är några segermaskiner direkt.
Helgardering för mig här.
Avd IV 1640m Auto
4 Uncertain When tidigt till ledningen sen är detta loppet över va? Mötte tuffare i alla fall näst senast där man fastnade bakom trött ledare och senast satt man fast bakom ytterligare en trött ledare så de två nollorna är inte direkt rättvisa. Kusken vann 3 gånger förra året på 122 starter det är ju verkligen något som oroar…
Avd V 2140 Volt Kallblod
Återigen kallblod, här blir
5 Björs Frej dunderfavorit men jag synar!
1 Lex Peidei har jag jagat ett tag enligt egen erfarenhet är det livsfarligt att då hoppa av den jakten så den streckar jag.
6 Mjölner Herkules åker med på ren kapacitet inte startat på 6 månader dock men kan den hitta till ledning från springspåret har det bra statistik ifrån spets.
Avd VI 2140m Auto
1 BestbyArsenal blir favorit och den har vunnit nästan hälften av starterna. Jag går på att den blir fast på innerspåret och chansspikar emot.
5 Unique Findings med Daniel Wäjersten är snabb ut och har i de två senaste loppen mött hästar som Sebastian Journey, Revernd Wine, Marvelous bl.a.
Risken finns att man hamnar i dödens då 2 Jack Zon är snabb ut men kan bara Wäjersten antingen överrumpla Linderoth eller hamna ner i andra utvändigt är det stor vinstchans.
11 Laura Sånna var väldigt bra senast men hade ett enorm kuskplus med Oskar Kylin Blom då och att Elisabeth Lundholm ska lösa detta från bakspår tror jag inte på.
Länk till systemet
https://www.atg.se/?sharedBet=true&c...b-62ed7f3a3da4
Spelas som V6
I: 7-10-12
II: 1 Veener
III: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12
IV: 4-8-10-12
V: 1-3-4-5-6-7
VI: 5 Unique Findings
Häng på!