Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-18, 16:54   #22
Galeocerdo cuvier
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Självklart är det illa med den sortens limiteringar! Själv har jag dock aldrig blivit limiterad trots att jag går plus på sidor. Men tror mycket handlar om spelmönster, insatser när man är vinnande eller om de ser tecken till "bonushoreri" etc. De flesta bolagen erbjuder dock bonusar till gamla kunder och ser oss som "nya" som den svenska Spelinspektionen kommit fram till.

På vilket sätt tycker du Sharps "lurar" in folk?
Varför man blir limiterad är rätt oväsentligt - limiteringen sitter där den sitter, och majoriteten på det här forumet verkar vara limiterade på de flesta, eller åtminstone en del, spelsidor.

För att vinstintresset i affiliateintäkter gör att ni (eller ägarna, vilka de nu är) tappar omdömet. Läser man den här nyheten så kan man tro att alla verkligen får ta bonusar och att alla kan spela, men så är det inte i verkligheten.
I bästa fall kan du som limiterad efter att ha aktiverat en insättningsbonus bråka med supporten och få avbryta bonusen, varpå du får ta ut din insättning. Jag lyckades med detta hos Expekt efter ett par vändor hos supporten och en veckas väntan.

I värsta fall kan du sitta fast med insatsbegränsningar på ner mot femkronan per spel, och detta med en bonus aktiverad av insättning på 5000 SEK. Då är dina pengar mer eller mindre förlorade.

Jag tycker det är fullt normalt att förvänta sig vinst ifrån en sida likt Sharps genom affiliateintäkter, däremot anser jag att ni kan vara på medlemmarnas/spelarnas sida i större utsträckning. Ett äldre exempel är Betfinal, där många hade stora problem med att få ut sina pengar vilket troligen berodde på för generösa bonusar och efterföljande likviditetsproblem hos bolaget. Aff-länkar till Betfinal låg fortsatt uppe genom hela den processen, det minsta man kunde ha gjort hade varit att tagit bort alla länkar till Betfinal för att inte dra in fler på det sjunkande skeppet.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2019-01-18 klockan 16:55.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat