Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-18, 22:09   #24
AmaerildeRimfrost
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Varför man blir limiterad är rätt oväsentligt - limiteringen sitter där den sitter, och majoriteten på det här forumet verkar vara limiterade på de flesta, eller åtminstone en del, spelsidor.

För att vinstintresset i affiliateintäkter gör att ni (eller ägarna, vilka de nu är) tappar omdömet. Läser man den här nyheten så kan man tro att alla verkligen får ta bonusar och att alla kan spela, men så är det inte i verkligheten.
I bästa fall kan du som limiterad efter att ha aktiverat en insättningsbonus bråka med supporten och få avbryta bonusen, varpå du får ta ut din insättning. Jag lyckades med detta hos Expekt efter ett par vändor hos supporten och en veckas väntan.

I värsta fall kan du sitta fast med insatsbegränsningar på ner mot femkronan per spel, och detta med en bonus aktiverad av insättning på 5000 SEK. Då är dina pengar mer eller mindre förlorade.

Jag tycker det är fullt normalt att förvänta sig vinst ifrån en sida likt Sharps genom affiliateintäkter, däremot anser jag att ni kan vara på medlemmarnas/spelarnas sida i större utsträckning. Ett äldre exempel är Betfinal, där många hade stora problem med att få ut sina pengar vilket troligen berodde på för generösa bonusar och efterföljande likviditetsproblem hos bolaget. Aff-länkar till Betfinal låg fortsatt uppe genom hela den processen, det minsta man kunde ha gjort hade varit att tagit bort alla länkar till Betfinal för att inte dra in fler på det sjunkande skeppet.
Jag håller med dig i mycket av det du skriver! Jag hoppas också på en väldig utveckling på sidan och jag ska se vad jag personligen kan göra för jag har många tankar och idéer på vad som kan vara en nyckel för hela sidan. Vi får se lite var vi hamnar där.

Angående artikeln ovan så baseras den ju på att om bolaget har en välkomstbonus så är Spelinspektionens uppfattning att alla spelare ska anses som nya och därmed kunna erbjudas en välkomstbonus. Enligt lagen får de ju inte erbjuda bonus till enskilda spelare (om inte alla kan ta del av den) som det i det här fallet kan ses som. Men vidrigt att ge ut en bonus som är omöjlig att kunna omsätta.

Sen håller jag med till viss del bara vad gäller limiteringarna. Jag anser personligen att ska man limitera, så ska det gälla hela marknaden och inte enskilda spelare - precis som med bonusar! Åtminstone ska det inte vara dessa usla begränsningar som sker. De ska så klart acceptera vinnande spelare också. De får helt enkelt bli bättre på att värdera sina egna odds etc. Just för att de inte begränsar speltorskar som kan förstöra sina liv. Men jag tycker väl att de som utnyttjar luckor fullt ut kan bli limiterade för då spelar ni ju inte fair på det sättet. Samtidigt kan jag ha full förståelse för det ochj speciellt mot de värre bolagen.

Jag hoppas dock att Sharps ska stå på spelarens sida - samtidigt behöver sidan finansieras. Jag har dock inte med den delen att göra alls. Men som jag skrev ovan. Jag hoppas innerligt det blir mycket nytt här, för det finns potential.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat