Spikarna
Aha - Visar upp en fin form och möter inte lika tuffa hästar den här gången. Här finns möjlighet till spets och därifrån blir han svårslagen. Jag rankar Aha som klar förstahäst i loppet och bör ha goda chanser till seger här.
Fredric Palema - Inga superroliga spikar i dag kanske, i skrivande stund 60 och 67% men det här är bästa hästen i loppet kapacitetmässigt. Har visat fin form och här borde möjligheten att få testa i spets vara god. I intervju låter det som om det är läge för karriärens första seger och jag hakar gärna på det segertåget i dag.
Skrällarna
Kiara Sånna - Jag tycker det finns risk till favoritparad i dag. I andra hittar jag en möjlighet till vinst, 13% kanske inte se som en skräll, men spelvärde iaf. Jag tror Kiara Sånna har god möjlighet att sitta tidigt i spets. Kim Eriksson upp och det plussar på chanserna och värdet.
Amorino - 2% får väl ändå anses som en skräll. Amorino är bortglömd här tycker jag. Har visat upp fin form och är i grunden en ok travare, borde få en fin position i loppet. Initialt i ledningen för att sedan leta luckan? Håll i er!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|