Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-20, 14:55   #23
Stekel
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Klar med grunden till DD nu!

DD-1
6 Sato gynnas såklart av strykningarna men samtidigt är hela 4 hästar borta nu och i och med det kommer tilläggshästarna få slag på honom utan problem. Johansson är ju ingen kuskvirtuos direkt och jag tänker inte lita på det ekipaget i och med det och att hästen verkar lite knepig med sina galopper (speciellt som de kommit mycket nu på slutet). De har också haft halvtaskiga träningsförhållanden på slutet. 11 Djorkaeff Sisu har inte mycket tempo i benen efter uppehåll men den är ganska lite spelad och det är ett ganska dåligt lopp så det finns värde där. 12 Vikings Topline streckas, och 13 Jack Bowler streckas då den är bortglömd och det som sagt är ett dåligt lopp där han borde stå sig bra.

6,11,12,13 och den första som skrotas om man ska gå kortare än så är 6!

DD-2
6 Dream Lane ska ha form att döma av tränarens rapporter och facit. Det skulle förvåna mig om inte Jepson bestämt sig för att sända den här till ledningen, och jag ser inte någon som har häst och kommer vara tuff nog att försöka sig på att svara. 2 Young Farmer är väldigt bra i grunden och har gjort några bra insatser efter tränarbytet. Formen är svårbedömd men att den trots det är spelvärd här är det ingen tvekan om! Hyggligt startsnabb och har bra chans att få en fin resa i rygg på ledaren. 7 Rafiki Fri känns lite väl hårt spelad, den kommer ramla ner en bit bak i fältet och det är stor risk att den blir tempotorsk. 5 Bålsta Palema är bra i grunden men har haft halvtaskig form en längre tid nu med väldigt många starter utan vinst trots att den inte mött så blodiga hästar. Micke J är i racingsugen för dagen ser jag nu när han kör stenhårt i V75-1 men det blev pannkaka till slut så han kommer nog lugna ner sig nu. Bör inte köra alltför offensivt här när formen är så tveksam. 9 Dulco Di Quattro har jag svårt att se räcka till här från bakspår även om den är kuskstärkt. Tränaren lät inte som att han trodde på seger heller.

2,6
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
plumpi (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat