Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-23, 17:57   #23
Gotland
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Här kommer kvällens spelförslag från vår tipster VIKING!

Sharps Travexperters spelförslag
V86 Åby/Solvalla 23/1

AvdI – 2140m Auto
6 Hennesy Boko blir en av kvällens största favoriter och den har verkligen skärp till sig sedan den kastrerades till valack, tidigare hade den lätt till galopp men sedan kastrationen har den skött sig. Toppchans igen då den lär sitta tidigt i ledningen. 7 Alicia Bore utvändigt är en riktigt raket och lär laddas men de släpper troligen när Conrad ställer frågan.

1 Crossfire Simoni är en riktigt bra häst för denna klassen dock har den inte startat särskilt snabbt från spår 1 bakom bilen så den lär sitta en bit bak men skulle det lösa sig men en lucka till andra spår eller möjligen via Open Stretch så blir den verkligen att räkna med.

5 Cadillac Shadow kommer ifrån en V75 seger under WinterBurst veckan när de besökte Momarken men det var ingen högklassigt lopp men det avgjorde enkelt efter en resa utvändigt i ryggar.

9 Moruga vann enkelt och riktigt fint senast mot bl.a. Callipygian som var spelad till favorit när den var ute på V75 senast. Adrian Kolgjini lär väl försöka köra offensivt och ge hästen chansen.

Rank: A: 6 C:1-5-9-2


AvdII – 2140m Auto
Stolopp på agendan här jämnt spelat mellan 1-2-3. 1 Romance Amok har inte tidigare visat någon startsnabbhet så finns stor risk att den blir fast invändigt men bara den lyckas hitta ut så är den stark nog att göra grovjobbet själv. 3 av senaste 5 starterna har resulterat i galopp det känns också som ett stort frågetecken.

Jag tycker 3 Vedalia avslutat godkänd bakom en överlägsen MT Malkin förra veckan, men tredje starten på 15 dagar sitter möjligen i benen.

2 Feather Sisu har ingen vacker vinstprocent på låga 3% men den är van tuffare motstånd, kanske kan de sno åt sig sin andra seger här? Hängde med bra till en andra plats bakom Stoletheshow senast. Jag väljer att lösa detta loppet genom att spika 2 Feather Sisu då den som sagt är van tuffare motstånd och har ett bra utgångsläge här. Även en liten varningen för 9 Lil Belinda för den som väljer att gardera detta loppet, den avslutade riktigt bra till seger för två veckor sedan med Haugstad i jänkarvagnen.

Rank: Spik Feather Sisu


AvdIII 2640m Auto
Här hamrar jag in min andra spik i omgången, 2 Queen of Sand. Stoet har sett lite tveksam ut de två senaste starterna. Senast blev allt bara fel när de gick i tredje spår länge innan Söderkvist tillslut valde att backa ner till sist invändigt och avslutade bra på upploppet och med mycket krafter kvar efter målgång. Hon kommer i min mening sitta tidigt i ledningen och har vunnit 2 av 2 i spets, jag tror hästen trivs väldigt bra i ledningen och blir ett nummer större därifrån. Senaste vinsten för 3 starter sedan var ju riktigt vass då den kördes i spets och fick två rejäla tryckare under loppets gång med avgjorde trots det enkelt. Debut på distansen men med den styrkan hon visat tror jag 2640m inte blir några problem.

Rank: Spik Queen of Sand


AvdIV 2140m Auto
Spårtrappa med 15 hästar, det blir dyrt att gardera brett här. Men jag provar att gå relativt kort. 4 Magica de Hex har endast 2 auto starter i bagaget båda gångerna startade den kvickt varav en spetsade den från spår 1. Har 3 av 6 i spets så vågar de testa att köra i spets mot detta tuffa motstånd eller satsar de på rygg ledaren kanske? Väldigt svårbedömd form då den bara har 3 starter senaste ca 18 månaderna. En riktigt smällkaramell helt enkelt.

2 Selfie Brodde har inlett karriärer lovande med 2 vinster på 4 försök de övriga 2 starterna har resulterat i galopp, lite väl orutinerad för min smak för en +40%-are.

8 Gobo´s Flyover kan starta snabbt och trots de trista spår 8 kan den få en vettig position och utmana om segern. Nu är den 4 år och för vänja sig med att tävla mot äldre hästar då den förra året oftast tävlade i 3-åringslopp. Kanske tufft att begära att den ska ut och vinna från spå 8 direkt då.

12 Yeezuz är en finländsk gäst som tidigare var i träningsregi i Sverige hos Daniel Redén utan någon vidare succé tog sin första seger i senaste starten men under 2018 hade den 0-3-6 som resultat på 20 starter. Trivs bra med kusken Mika Forss. Som treåring i Sverige fick den tampas mot bl.a Very Kronos, He´s Marvelous & Villiam.

Rank: A: 2 B: 8 C: 12-4-11-1-6


AvdV 2140m Volt
Mitt stora drag för omgången T.Rex Face blev struken nu på eftermiddagen…Nu blir 7 Milles Fighter min A-häst då den har god chans att sitta tidigt i ledningen och hästarna där bakom har ju 40 m tillägg att plocka in men jag tror chansen att plocka in tillägget ökade när T.Rex Face blev struken…

8 Top Yllit gjorde en klart godkänd comeback senast efter dryga 6 månaders vila och kunde tillslut spurta till 3:e plats efter att ha körts sist i kön hela loppet.

10 Jula Extreme tror jag kräver att gå i ryggar för att den ska kunna utmana om segern här men risken finns att den måste göra en del grovjobb själv…

Rank: A: 7 B: 8 C: 10-6-11-6-9-10


AvdVI 2140m Volt
Prickar bara den något orutinerade Johan Carlfjord (25 starter ifjol) starten ifrån springspåret så sitter 7 Hugo R.C tidigt i ledningen och efter den fina svepningen den gjorde senast blir det hästen att slå då men den har ”bara” vunnit 2 av 8 från spets.

Jag tycker det finns två intressanta motbud här, 4 Jamie Oliver som tidigare visade lite frågetecken på formen men senast gick den väldigt bra efter galopp. Finns även en risk för galopp från detta spår med men kommer den iväg så kan den verkligen ge den troliga ledare en match.

11 Religous har ju en väldigt fin statisk med 43% i vinster och kommer hit med 3 raka. Möter nu äldre hästar jämfört med de två senaste starterna i Sverige men trots allt en intressant start.

Rank: B: 7-4-11 C: 1-6-9-10


AvdVII 1640m Auto
Här finns det en del som kan starta snabbt frågan är bara vilka som laddar för fullt? Sitter 7 Highspirit tidigt i ledningen trots spåret långt ut på vingen, visade väldigt fin form på sensommaren/hösten och har väldigt bra statistik från spets 15 av 21 dock har hästen pausat i dryga två månader till denna starten men har tidigare gått och vunnit efter en sådan vila.

4 Rushmore Face var nära att hinna fram när den gästade den något speciella banan Århus under Winterburst, kanske lite form på g där? Hästen som satt i rygg på Rushmore Face då inför sista kurvan med slagläge som tyvärr galopperade som mitt drag till den omgången kanske kan komma ut och få revansch här? 10 Twigs Briard spelad till 0,49% nu!

5 Making Love har nu fått 3 lopp i kroppen efter lång vila första starten var den oväntat bra och blev två bakom Othala. Efter det var den ute 3140m och var tvåa bakom starka och smått omöjliga Illuminati, senast galopperade den i starten.

Rank: A: 5 B: 7-4 C: 1-8-10-2-3-9-6


AvdVIII 1640m Auto
Svårlöst och jämnt spelat sprinterlopp avslutar V86 omgången denna kväll. 4 Kabanoss är tidig favorit hittills, endast vunnit 1 av 10 på aktuell distans, 3 av 50 på Solvalla. Det är ingen vinnarhäst som bara går ut och vinner lopp efter lopp detta. Men hästen har däremot fått ett rejält uppsving sen den kom till Daniel Redén och har betydligt bättre statistik sen dess. Jag tycker att den tidigare har visat sig lite ojämn från start dessutom, så kan 3 Counterfeightr snuva den på ledningen så blir de svårslagen.

5 Leader Brodde kan starta helt okej och har gått bra i spets tidigare. Då mer en ett ekipage bör vara intresserade av ledningen kanske det blir lite körningen och det kan ju öppna upp för hästarna längre bak.

8 Davy Jones Sisu kan avslutade vasst och visade fin form senast men en bra avslutning.

10 Global Unlimited har ju ett tråkigt utgångsläge men det är en bra häst som kommer med två segrar i rad inför detta. Vinsterna togs dessutom inte ifrån spets utan bakifrån kön.

Rank: A: 10 B: 4-3-5 C: 8-1-12-7-9-2-6-11


Systemet:
I: A: 6 C: 1-5-9-2
II: 2 Feather Sisu
III: 2 Queen of Sand
IV: A:2 B: 8 C: 12-4-11-1-6
V: A: 7 B: 8 C: 10-6-11
VI: B: 7-4-11 C: 1-6-9-10
VII: A: 5 B: 7-4 C: 1-8-10-2-3-9-6
VIII: A: 10 B: 4-3-5 C: 8-1-12-7-9-2-6-11


Minst 1 max 3 A
Max 2 C
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+4), Basse (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat