Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-27, 19:08   #1
viking90

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18420
Standard

V86 Jägersro/Solvalla 30/1

Jägersro
Längd: 1000 m
Bredd: 23,0 m (2140 m), 23,0 m (1640 m)
Upplopp: 190 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Ja

Solvalla

Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 196 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Avd1 2140 m Auto
1 Twigs Briard har mycket enklare emot nu och startsnabbheten verkar varit bättre tidigare i karriären. 2 Demolition Man F är snabbare från start och lär komma förbi första biten. 6 Nelle Atticus Jake vill jag minnas att gänget runt den var väldigt positiva till senast...

Avd2 2140m Auto
2 Quite Right måste väl ses med en bra chans här? SoS 1 Anddontsayitsover gillar jag skarpt och kan starta snabbt och få rygg på Quite Right därifrån kan det bli bra om luckan uppstår.

Avd3 2640m Auto
Det här loppet tror jag 2 Alonso Ceasar vinner, men 1&3 är givna motbud. Dock tror jag 1 blir fast invändigt men på långdistans brukar luckan kunna finnas.
4 Panamera har varit gott gåendes på 3140 m nu och kan vara härdad på den distansen och klarar kanske av lite tuffare tempo på 2640m nu.

Avd4 1640m Volt
SoS på 4 Livi Memory varit ruskigt de två senaste starterna, lite klurigt läge nu med spår 4 i volt.
8 Fast Moving Cash står på tur att få vinna med härliga spurter men inte kommit hela vägen fram, okej läge nu med spår 8 i volten.
Bella M.J från springspår verkar bli favorit och den ska väl med på kupongen.

Avd5 1640m Auto
3 Marys Overandout flyger väl till spets och där blir den hästen att slå på sprinterdistans. 9 Precious Lord är van med en hel del tuffa hästar emot och bakspår kan ju ställa till det en aning.

Avd6 2640m Volt
10 Einstein Sisu var allas vår Dahles spik senast men då valde Ulf Ohlsson att sitta kvar och bli instängd, hängde bra med i ryggar på upploppet mot tufft motstånd. 1 Balto d´Huon är snabb ut om den håller sig i trav och får då troligen spets men de lär väl släppa om de kommer nån vettig häst fram då det är lång distans som häller här.

Avd7 2140m Auto
11 Aida Boy vinner en hel del lopp, ganska bra pengar på sig med för att komma ifrån Danmark eller ja tränas och tävlas mest där.
3 Digital Data levde upp till skriket senast och leverade spets och slut enligt snacket.

Avd8 1640m Auto
4 Thelma de Glatigne har jag jagat lite ett tag från dåliga utgångslägen men nu har den verkligen chans till sin favorit position spets!
3 Odessa Celiber och 5 Beatiful Bacardi är van att möta tuffare hästar och lär utmana. 1 Vikings Grace är bra men vart hamnar den med startsnabba utvändigt?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+5), zimonzzon85 (+5), Henkezan (+5), Torstens (+5), Henkezan (+5), Dahle (+8), Olsson43 (+9)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat