V64 Solvalla 29/1 Jackpot!
Jackpot!
Solvalla
Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 196 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej
Igår lyckades jag få med 5 av de 6 vinnarna i trådstarten dessvärre lämnade jag in en ytterst liten lapp och spikade emot två av mina varningar så stannade själv på 3 rätt.
AvdI:
6 Farouk B.R måste ju ses med väldigt storchans här, vann senast över samma långdistans mot hästar som Sorbet, Ready Ribb bl.a.
10 Zeus Karsk skrällvann på denna distans för 1½ månad sedan, men det krävs återigen en topp insats för att rå på Farouk B.R.
AvdII:
1 Moon Zappa är ganska snabb ut och har bra chans att försvara ledningen men 3 Xhanthis Delicious har laddats en gång mot spets och var då snabb ut kommer den förbi favoriten känns det som att 50% på Moon Zappa är i högsta laget. 7 Victoria Tilly ja bara namnet borde ju ge en varning.
AvdIII:
Springspåren känns intressante här 6 Maple Hills Etoo & 7 Kents Laddie.
8 M.T Mourinho kan mycket på en bra dag.
AvdIV:
5 Syria A.T kommer givetvis vara med där framme när det avgörs.
2 Live Majesty ny hos Reijo L och han verkar tycka bra om hästen men svårt att avgöra nån chans när det är första starten i ny regi.
Tycker det finns lite skrällvarning på 10 Vellum Paper & 12 Aperfectmate.
AvdV:
7 Ginni Weasley mötte tuffa ston i senaste loppen och näst senast tror jag den hade vunnit utan galoppen i sista kurvan. Snabb ut men vart hamnar den från spår 7? 4 Västerbo Hard Cash behöver kanske ett lopp i kroppen men annars har den ju hög kapacitet.
AvdVI:
7 Celinn Palema känns väldigt bortglömd här, Anders Eriksson har ju skrällt med den tidigare... Spets o Slut på 6 Dreamlady Glatigne?
11 Zinco Jet kommer med två tämligen enkla vinster i bagaget.
12 Ivan Pavlov aningen bortglömd här med...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Bowery (+5)
|