V75 2/2 ÅBY
Åby
Längd: 1000 m
Bredd: 22,3 m (2140 m), 22,3 m (1640 m)
Upplopp: 180 m
Open stretch: Ja, dubbla
Vinklad startbilsvinge: Nej
Ohhh dags för V75 på Åby med härliga Open Stretch! Och Finaler!
AvdI:
Vi startar omgången med ett lopp där 15 hästar på startlistan fördelade på 3 volter och distansen 2140m. 11 Southwind Feji ser ut att bli favorit, nu med ett lopp i kroppen efter en kortare vila dessutom. Det är en riktig vinnarhäst som gjorde en stark insats senast. 14 Ile Saint Louis känns aningen lite spelad så här tidigt på endast 1.33% dock något oviss form på den.
AvdII:
2 Victory Topline har nu tre gånger i rad inte levererat som favorit men nu äntligen för den ett bra utgångsläge kanske bara den går ut och vinner då?
8 Pastor Power kommer jag ALLTID strecka oavsett motstånd efter insatsen den 22/12....
AvdIII:
2 Dolan Spring var bra senast vid vinsten emot 9 Juan dock trivdes inte Juan på banan och var lite tveksam i travet, stämmer travet bättre denna gång så tror jag på revansch! 4 Hawk Cliff ska väl alltid passas i detta sammanhang.
1 It´s Showtime Zaz har bra utgångsläge och kan ju utmana på OS.
AvdIV:
Åhh, vad jag gillar Sato kan den spets i första läget släppa till nån som vill köra i ledningen och speeda ner dom på upploppet sen.
15 Sevilla är annars min första häst här solklart!
AvdV:
Sebastian Journey till spets? Harran Boko lär laddas trots spår 8, 5 Staro Leanardo söker nog gärna rygg på ledaren och plockar ner dom på OS, kolla bara senast starten....12 Vikings Preacher fick nitlotten här men jag kan tänka mig att tränaren önskar en offensiv styrning och ser hur långt det bär.
AvdVI: Denna gången borde det väl bli för tufft för 3 Speedy Foxy Vicane, men hon har en riktigt fin speed om den får sparas till upploppet.
Frågan är om den får sitta i rygg på ledaren som troligen är 4 Dante Boko, eller? 10 Zenit Brick eller 9 Sorbet lär väl köras mot dödens troligen Zenit.
AvdVII:
3 Disco Volante till spets och får den bestämma en liten stund så är den svårslagen. 5 Stepping Spaceboy är även den snabb ut och har riktigt bra statistik ifrån spets, kanske nöjer sig med rygg ledaren? 2 Västerbo Grosbois är även den snabb ut. Kommer dom överens snabbt här eller blir det lite körning ifrån start? Isåfall kan dom verkar bjuda in 10 Olle Rols som tål grovjobb. Sen har vi ju även Erik Stii....Nej skoja bara.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|