Åby V75 Finaler !
Väldigt fin och öppen omgång med många bra hästar samt massor av favorithästar man gillar att spela på. Skall gå igenom lite vad jag tror och känner för varje lopp.
Avd: 1
Sto Lopp 2140m volt med tre volter, som har en storfavorit som inleder direkt på v75 . Som ja kommer försöka fälla direkt , är de någonstans de ska skrälla i helgen rejält så är det i första!
11 Southwind Feji -Mikael J Andersson som är favorit i loppet och som startar på 40 meters tillägg efter dem på första volten samt att hon har innerspåret på sin volt . Mycket som kan tala emot henne . Så jag kommer gardera med flera hästar i loppet .
Första häst i mina ögon är 1 Okaloosa Bell – Ulf Ohlsson som har spår 1 och kommer ta spets till en början och kommer få ett riktigt bra lopp. Okaloosa Bell kommer förmodligen släppa till stallkamraten 7 Callmeawinner – Thomas Uhrberg som är duktig i volt lopp . Så 1-7 är mina första motbud till favoriten.
Sen kan jag nämna en häst som jag tror har bäst kapacitet i fältet som varit struken till en tidigare tänkt start. Och det är 12 Wild Love – Kevin Oscarsson som är en väldigt allround häst som är både stark och speedig som kan få ryggen på Feji och de hade varit grymt för henne.
Rank : A 1-7-12-11 B 5-4-6-9-10 C 2-3-8-13-14-15
Avd: 2
Klass 2 final. 2140m auto . Där det kan va så enkelt att 8 Pastor Power-Johan Untersteiner är ett tänkbart spikbud och som jag tror helt enkelt är bästa hästen i fältet. Men jag vågar inte spika, för här vet jag inte riktigt var han kan hamna och det kan bli strul. Det är några snabba invändigt och framförallt tror jag 6 Cody – Rene Jonassen blåser till spets och kör där eller ett rygglopp med open stretch isåfall om han släpper. Klar första häst i mina ögon, med bra form.
Sedan har vi 11 Night Brodde – Conrad Lugauer som är en riktig kanon och det fick vi se sist då han vann överlägset. Fast då från spets. Men tror han kan va lika bra bakifrån och med Conrads stallform så måste ni passa honom . Dem jag nämner där är en stark trio.
Men kommer nog ta med någon till för att va säker!
Rank : A 6-8-11 B 3-2-4 C 1-5-9-10
Avd: 3
Bronsfinalen 2140m auto. Där det kan hända mycket, väldigt öppet och många som vill till tät. Klar första häst som vill till spets är 2 Dolan Spring – Stefan Söderqvist men kan få problem med 3 Wingait CH – Stefan Persson som är väldigt snabb ut men som i sin tur kanske släpper pga att ja tror den trivs mer på kort. Även 5 Digital Performer- Rikard N Skoglund är snabb ut .
Jag tror det kan bli en liten långdragen körning i början som kan gynna min första häst i loppet 9 Juan- Joakim Lövgren som är en riktigt stark rackare och som har perfekt spår och en perfekt rygg i 2an . Dem som vill spika här kan nog chansa på Juan. Jag är inne på det, men avvaktar in i det sista imorgon.
Rank : A 9 B 2-3-11-4 C 1-5-6-8-12-10-7
Avd: 4
Åbys Travskolas lopp 2140m volt. Där många kommer slösa streck. Jag tror det kan va så enkelt att 15 Sevilla- Joakim Lövgren kan vara en solklar spik, trots sämsta spåret men är helt överlägsen i kapacitet i detta lopp. Han gynnas nu av att det blivit 2 strukna i loppet så det blir mindre hästar att runda i loppet. Hoppas på några strukna till, så kan han va helt överlägsen. Men vid gardering så finns de flera roliga hästar och kan nämna några nedanför.
3 Sato- Håkan E Johansson a. Som också har en hög kapacitet i sig men är väldig osäker och har inte världens stabilaste kusk i en v75 final omgång. Farlig om felfri.
8 Rushmore Face- Adrian Kolgjini som också är en rejäl och bra häst när han väl vill tävla. Och jag varnar lite att Kolgjinis hästar är på G . Kan va den som är i spets efter 500 och då kan han köra i ett jämnt o hårt tempo som gör att 15 Sevilla kan få svårt att komma ifatt .
Rank: 15 A 3-8 B 4-11-5 C 9-2-7-13-1-6-14
Avd: 5
Klass 1 final 2140m auto . Väldigt fint lopp med många formkort. Min första häst återigen från Lövgrens stall . 6 Staro Leonardo- Joakim Lövgren som har utvecklas rejält dem senaste starterna och som ser ut som en ny häst. Det ryktas att dem ska köra med rycktussar för första gången. Tror de blir lite kört i halsen för honom i detta lopp. Men vill Joakim ladda så kan han också öppna väldigt bra men jag tror det blir lugn start för att spara speeden till slutet.
Dem jag tror kommer köra lite om ledningen är 1 Sebastian Journey- Jorma Kontio och 8 Harran Boko- Conrad Lugauer .
En häst jag vill nämna som jag spika sist, var lite sämre då eftersom dem gick ut för sent med honom och det är 3 Shorthanded Jag – Björn Goop.
Är en högkapabel häst som gjort 3 starter för Goop nu . Kan vara så att den är bäst och kommer vinna lätt . Men jag är lite osäker på Björns stallform.
Mega skräll som jag vill varna för dem som garderar med 5-6 streck är 11 Global Tailwind – Carl Johan Jepson som har en riktig bra stallform (Jörgen S Eriksson). Han kan bli farligt.
Rank 6-3 A 8-1-10-12-2-11B 4-5-7-9
Avd: 6
Guld final 2140m auto. Här kommer min klara singelstreck i omgången som ja tog ut så fort jag såg listan.
9 Sorbet- Örjan Kihlström . Hur bra var inte han sist med sin enorma spurt! Han möter ungefär samma motstånd nu som sist och kan få ett perfekt lopp i rygg på 10 Zenit Brick- Björn Goop . Spets kommer 4 Dante Boko- Adrian Kolgjini köra i så länge som möjligt men det kommer inte hålla ända in i mål. Det säger nog bara pang på upploppet så måttar Örjan in Sorbet till seger.
Rank 9 A
Avd: 7
Silver final 2140m auto. Ett av dem bästa silver loppen jag har sett och många favorit hästar man har spelat på det senaste!
Min första häst här är favoriten 3 Disco Valante- Ulf Ohlsson som kommer få överta att sitta i spets från 2 Västerbo Grosbois – Rauno Pöllänen som sitter i spets från början. Västerbo Grosbois släpper nog direkt efter ha vunnit två lopp i rad från rygg ledaren så varför inte göra desamma nu när det är open strech.
3 Disco Valante var ute i guld sist och satt fast med gott om krafter, så klar första häst men tycker han är bäst på kort. Det kan bli jobbigt på upploppet och hålla ifrån 2 Västerbo som sitter klistrad i rygg på favoriten. Skönt lås för dem som vill! Men jag vill nog ha någon eller några fler i sista lopp.
Vill nämna en stark häst 4 Velvet Gio – Carl Johan Jepson som har gått bra ihop ett par lopp nu och som kan få vara värd en vinst! Stark som en björn och trivs med alla upplägg.
Kan också nämna en skräll i 9 Västerbo Exact – Thomas Uhrberg som kommer få ett perfekt smyglopp, antingen tredje invändigt eller direkt i andra spår.
Rank 3-2-4 A 9-10 B 6-7-1-8-5-11-12 C
Min klara : 9 Sorbert i Guld
Mina spelvärda spikförslag : 6 Cody , 15 Sevilla och 9 Juan.
Mitt stängda lopp: Avd 7. 2-3-4kommer man långt på !
Mina Bomber : 11 Global Tailwind och 12 Wild Love
Här är lite av mina tankar om omgången till v75 Åby.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|