F*n Stekel, vi är oroväckande överens.. Tänker så här och kommer att chansa en del idag på en mindre lapp när det inte är jackpot:
1: Favoriten ska garderas. Fördel dubbla tillägg. Thorn Bird är mkt spelvärd.
2: Som Night Brodde såg ut senast så känns den mkt spännande till 18 %. Mest rädd för Pastor Power som också sett grymt ut. Skrällen är tveklöst Tootsie Brodda.
3: Lurigt lopp där jag har Secret Mission som min förstahäst. Wingait C.H från spets är inte ofarlig men Stefan Persson vinner ju inte ihjäl sig på V75.
4: Peder Mykla lär sticka iväg på strecken och även om den är klar första häst så sänker det spelvärdet. Som vanligt är Surprise Power spelvärd.
5: Shorthanded Jag är nog bäst och kan få överta. Men gillar Global Undecided och tycker den känns mkt spelvärd. Vikins Preacher ska med vid gardering men dpår 12 inger respekt vad än tränaren säger.
6: Borde stå mellan de två favoriterna och jag tycker nog det är fördel Sorbet. Kanske kan Örjan köra fram tidigt och få överta. Tokskrällen är väl Art on Line på ev. rygg ledaren eller tredje in. Tveksamt om Nimbus C

. är redo att vinna i guld.
7: Är mkt mer tveksam till Disco än många andra. Full distans avskräcker även om det inte finns så många som vill göra grovjobbet. Har jagat Master Crowe och rankar den före favoriten nu med. Men har en underlig känsla för Velvet Gio och är nog inne på att t.o.m. spika den. Baserar det på en känsla att den slår Disco från dödens..
Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
1
Busöppet som Hultman skulle säga! Rätt favorit är det, men han är för stor och det vimlar av bortglömda motbud bakom. 15 Thorn Bird var jag så nöjd med att den inte vann sist den var ute på V75 och nästan spurtade till seger som 76-oddsare för det var så när att jag fick med den. Står tufft till på dubbla tillägg men tittar man på statistiken är den tokintressant då 10 av de 11 segrarna är tagna från tillägg i volten. Kusen är ruggigt bra om den får sitt lopp på rulle och spela ut speeden till slut, det gäller bara att det klaffar bra sista biten. 0% är riktigt intressant!!!
2
Min första tanke var att det blir revansch för 2 Victory Topline nu från bra spår. Min andra tanke var att 8 Pastor Power bara är bäst. Jag ger nog upp gissningsleken och låser på de båda! De övriga betrodda 6 Cody och 11 Night Brodde tror jag mindre på, då kan det lika gärna skrälla. Alla bakom dessa fyra ekipage ser jag som understreckade.
3
Gillar verkligen inte att det är så jämnstreckat här...2,3,4,9,10 har jag på lappen och 10 Secret Mission är givetvis draget då den bara har konstigt låga 1%! 2 Dolan Spring ryker nog först om det ska bantas, kan inte riktigt ta på det men har helt enkelt ingen feeling för att den ska greja det här.
4
Ännu ett busöppet tilläggslopp! Skrikhästarna 3 Sato och 5 Crossfire Simoni steker jag, kuskarna är helt enkelt inte bra nog att greja det där. Speciellt som tilläggshästarna har en ganska fin uppgift efter några strykningar. Enig med brorsan orroz om att 11 Peder Mykla ska vara förstahäst. De runt om är strukna och Björn är plötsligt spetsfavorit trots tillägg!
5
Var så förbannad på mig själv att jag inte spikade 1 Sebastian Journey senast trots att den var bästa idén jag hade i omgången. Nu blir den ganska klar favorit och är inte lika spelvärd. Ändå bra vinstchans men 3 Shorthanded Jag är ju en bättre spik om man ska gå kort. 5 Global Undecided har fint spår men är trots det helt bortglömd, fattar någon?
6
Streckar alla med chans, och ska man banta lär det vara någon av favoriterna som ryker. 9 Sorbet såg ut att bli ganska klar favorit, men så spikar Björn sig själv med 10 Zenit Brick och det blir nog jämnt skägg till slut. 7 Nimbus CD är ju tokintressant till 4%! 3 Speedy Foxy Vicane möter ju tuffaste motståndet hittills men har också bra läge och har fixat seger i 4 av de senaste 7 V75-starterna. På aktuell distans dessutom. 9% är väl inte långt ifrån sanningen men kanske i lägsta laget ändå.
7
Har jagat 4 Velvet Gio några gånger men den här gången släpper jag den och spikar favoriten 3 Disco Volante. Hade det inte varit för att den sträckte vapen för 10 Olle Rols för tre starter sen hade den väl varit spelad till minst 60% här. Räknar med att han körs till spets direkt och sen inte släpper en jävel över bron. Ser inte vem som ska få för sig att köra mot Uffe här i starten utan de övriga startsnabba ekipagen är nog mest inställda på att köra för position. Sen räcker det att han får fuska bort en liten bit för att det ska bli en regelrätt promenadseger. Det skräller extremt sällan i silver och när det står spets för favoriten i programmet samtidigt som värsta motbudet har bakspår så är det riktigt bra chans.
Förslaget för 1125kr där minst 2 utgångshästar ska vinna:
|