Jejje Palema sticker ut som väldigt spelvärd i första, bra smygläge och hästen har ju gått höga 13/låga 14-tider flera gånger om! Kuskbyte kan ju faktiskt få en positiv effekt också, Eriksson är väl minst lika bra att köra som Micke iallafall på V75.
Omvärderar Speedy Foxy Vicane lite efter att ha tittat närmare. Det ska ju verkligen maxklaff till för att hon ska kunna spöa alla de här och 9% är nog dubbla vinstchansen om man ska se nyktert på det. Senast var det med nöd och näppe hon efter drömresa höll undan för Elliot Coger trots att den fått gått från absoluta köposition sista 300. Nej det ska inte gå...
Shorthanded Jag rankar jag nog upp till utgångshäst, frågan är väl om inte det här vore rätta favoriten i loppet? Hårdare spelad än Sebastian senast trots mycket sämre läge. Fick också den mycket tyngre löpningen men skötte sig med den äran och hade varit först av dem om det inte var en sån väldigt skillnad på loppen de fick. Har ju läge nu! Eftersom jag tror Björn även tar hem loppet före så lär han väl ha bra skjuts i steget när han hoppar upp bakom den här! Snabbkollade fasta oddsen för att se om jag fick medhåll i tankarna där och mycket riktigt, den står i lägre odds än favoriten!
Det är nästan så Björn kan rivstarta sitt V75-år med ett äkta hat trick idag, Pampalo är inte helt avsågad trots kasst spår! Om inte Juan går på tidigt så måste han gå senare, och då får någon där bak en riktigt fin rygg att gå i sista 700! Hästarna 8, 10, 11, 12 har alla en realistisk chans om man tror på det löpningsförloppet.
Ribaude är jag livrädd för också i andra, men den får jag nog inte råd med.