Med rätt spikar så har man toppchans att sätta sju rätt idag. Problemet är just att plocka rätt spikar då det finns någon i varje lopp att välja. Ska kolla lite värmningar och lyssna lite på dagens info innan jag plitar ner systemet, men så här tänker jag just nu.
1) Okaloosa Bell på första fållan och Callmeawinner på andra tränas bägge av Lars Järpedal. Han har fint facit på sina hästar, men jag tror inte att det här loppet vinns från någon av de första fållorna. Längst bak står de bästa hästarna och jag gillar ju Ile Saint Louis, men den är nog bäst barfota. Tre streck kvarstår då jag ratar Thorn Bird. Bäst är favoriten Southwind Feji. De har siktat hit, hästen är rejäl och lite drygt 50 % duger då hästen ser ut att ha bättre vinstchans än streckningen. Spik!
2) Tre häst sticker ut då jag tror att dansken Cody inte räcker mot dessa. Victory Topline var riktigt bra förra året, men har efter come back inte övertygat från bakspår. Bäst i spets och jänkarvagn idag. Night Brodde är riktigt bra, men har ett uruselt läge. Pastor Power har övertygat rejält. Lite byngligt läge, men i alla fall en strykning framför underlättar. Jag tror att Johan kör framåt och sätter sig lugn i dödens utanpå Jormas och trycker sig förbi på målrakan. Spik!
3) Här tycker jag att Hawk Cliff är klart intressant med Örjan i jollen. Är han på humör så kan det vara segraren i loppet. Hästen är nog snäppet bättre barfota dock. Dolan Spring är en vinnarhäst och Wingait C.H. sitter i spets. Tar med Juan och Pampalo också, men står över It's Showtime Zaz, även om det finns open strech.
4) Sevilla är en fin häst, men med knepigt läge och det här är ett ganska lurigt lopp. Garderas ordentligt.
5) Tre hästar får det nog bli. Sebastian Journey som sitter i spets eller vinnarhålet. Shorthanded Jag är definitivt första utmanare och Harran Boko en kapabel sak med dåligt utgångsläge. Det finns ett par, tre hästar till som man kan ha med, men jag tror det här räcker långt.
6) Zenit Brick mot Sorbet. De får naturligtvis inte bara köra mot varandra för det har vi sett hur det brukar sluta ett otal gånger tidigare. Det gäller att ta ställning och jag ger fördel Zenit med Björn i vagnen. Han gör sällan misstag och sist när jag spikat Zenit så berodde det på en kuskmiss. Det kommer inte Goop att upprepa. Spik!
7) Första tanken var som för så många andra Disco Volante, men jag ändrade mig rätt snabbt. Loppet vimlar av toppfina hästar och distansen är inte den bästa för Disco. På sprint så hade det nog varit klart, men här kan det bli intressant bara någon trycker på lite grann. Omgångens andra garderingslopp. Här tänker jag inte åka om jag kommit så långt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|