Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-20, 22:22   #15
Storchen
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 471
Sharp$: 750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hetsarn Visa inlägg
Var inne på Grizz 1st q jag med då jag lirat dem tidigare med fin framgång. Just mot Hornets, speciellt borta, är statsen inte alls fina och därför avstår jag. Lirar istället Bobcats 1st q och Suns 1st q.
Tja hetsarn, du har en poäng i det, men det har inte mötts än i år.
Grizzlies är mkt mer homogent lag med grym balans och form för dagen, samt att värvet av Zach Randolph från Clippers och med talangen OJ Mayo som blommar ut nu gör att vi får en annan matchbild nu.
David West var oxå jämnare förra säsongen (kanske en överdrift då han var ojämn då med), men Hornets är som sagt en tuf nöt att knäcka on the road, men jag tycker att Grizzlies har receptet samt statsen för att ta ner dem eller iaf få even i 1Q då de trots allt har en +1 spread är! (Trots stats)

Grizzlies snittar 27,9p i 1Q away
Hornets snittar 24p i 1Q home

Grizzlies lever inte som Hornets mest på CP3 och och vikten av att han får igång D. West och Peja, utan har grym leverans från samtliga starters som m.a.o skytte och returtagning kommer spridas över.

Rudy Gay 20,4PPG + 6,2RPG +2,0APG
Zach Randolph 20,1PPG + 11,5RPG +1,9APG
Marc Gasol 14,8PPG + 9,7RPG + 2,3APG
OJ Mayo 18,5PPG + 3,8RPG + 3,1APG
Mike Conley 10,2PPG + 2,2RPG + 5,1APG

De snittar alla mer MPG och kommer nog knappast vilas under 1Q medans Hornets blir mkt mer beroende av sina star players!

Detta är min åsikt, och som lite synvinkel på det hela varför jag inte tycker tidigare stats skrämmer här!
Storchen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat