Visa ett inlägg
Gammal 2019-02-06, 11:30   #4
Shooter

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39605
Standard

Så kallad "superjackpot" och extra bra betalt för åtta rätt ikväll. För närvarande betecknas Åbys bana vara något tung och Solvallas lätt. Ser ut att kunna bli en vettig slant för de som lyckas pricka in samtliga lopp.

1) Spets och slut för Ferrari River. Bästa hästen, bra läge, har tidigare gått bra efter vila och det ser upplagt ut. Ingen som vill utmana.
2) Viking Grace med Örjan vs. S.G. Maleficent med Haugstad. Ulf Ohlsson har valt att köra Global Wild Card istället för Viking Grace. Haugstad sitter nog bakom bästa hästen och är ett spikbud.
3) Lång distans och obesegrade Ecu de Mieloui är favorit. Ska till Frankrike efter detta, men är väldigt svårbedömd här. Garderas.
4) Även här är det lång distans. Favorit är Pontiac S.W. som blir spik hos många i brist på annat. Spårtrappa och intressanta hästar med sämre lägen. Garderingslopp.
5) Första tanken var att "Nu vinner Adrian med Breakthebankås när den fått ett toppspår på kort distans.". Det sägs dock på många håll att Thriller N.P. är så bra att tar ner Adrians häst trots bakspår. I så fall kan man lika gärna lägga på Bergharns Sanda Love som kan få loppet. En eller tre.
6) Fördel ston och det är främst de två springspåren som gäller för dessa. Jag tycker dock inte att det är så stor skillnad i inkörda pengar för de startande hästarna och det finns en handfull hingstar/valacker som räknas. Garderingslopp.
7) Håller Edio spets efter invändig strykning? I så fall vettig chans och kan vara en spik. Missar han spets så finns open strech, men samtidigt blir han utlämnad till hur övriga hästar positionerar sig. Randemar R.D. är bästa hästen, men har inte startat på några månader och det är viktigt att höra vad Peter säger om formen. Hade den varit i full form så skulle den kunna vara spiken i loppet. Tredje häst är Mira Hörsta som hamnat lite bättre till efter strykningen av ettan.
8) Öppen avslutning och här vill jag ha många streck.

Systemet måste dock bantas ner och jag kan bli tvungen att spika i något av garderingsloppen. Det löser sig under dagen/kvällen. Lycka till!

Tillägg: Jag kan tänka mig att chansspika B.B.S. Poetry som nog kan ta ledningen i sistt lopp.

Senast redigerad av Shooter den 2019-02-06 klockan 14:28.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat