Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141
Travronden live
6 Fiveseventy Boko återkom senast efter ett längre uppehåll och gjorde ett klart bra lopp trots att han bara hade ett lättare jobb i kroppen inför den starten. Nu blir det täta starter vilket tidigare inte vara någon jättefördel för honom, på nio starter med intervallet har det som bäst blivit en andraplats samt en tredjeplats.
Jänkarvagn har han tävlat med två gånger tidigare, men det var i tidigare regi och hästen har sett bättre ut nu hos sin nya tränare. Att det dessutom blir ett helstängt huvudlag på för första gången hos Joakim bedömer jag vara en klar fördel. Hästen kan öppna snabbt och även om det är upp till Nicklas att bestämma taktiken kan jag inte tänka mig något annat än att han siktar in sig mot ledning. I den positionen har han gått tre gånger tidigare och då tagit två segrar, med dagens förändringar är jag inne på att han förbättrar den statistiken och att hästen inte ens är streckad till över tio procent av insatserna anser jag vara en grov felbedömning av spelarna. Segerchansen är bra mycket högre än så och för mig är det ingen tvekan om att hamra in spiken
|
Intressant! Fattigast i loppet och har inte vunnit på 3 år, men får de spets kan det såklart gå! Tror väl ändå att det kommer kosta en hel del att ta sig dit och då går det nog inte.