Ämne: V75 16/2
Visa ett inlägg
Gammal 2019-02-12, 23:54   #5
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1245
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Är inne på att riktigt trotsa kollektivet i V75-6 genom att spika rå-starke Pacific Face! Öppnar som en traktor så utgångsläget kvittar mer eller mindre. Travar som en total kamel gör den också. Men så in i helvete stark som sagt, och tar han sig fram till dödens eller spets innan varvet kvar så tror jag inte de luggar honom. Med en riktig kusk hade jag varit övertygad om att han blir buren till seger men nu är det lite av en chansning och värde-spik. Hoppade bort en seger och 250k i bronsfinalen näst senast och står tack vare det kvar i klassen. Illuminati kommer bli megafavorit här trots att han visade sig mänsklig i senaste starten som var den första i brons.


Blir högst troligt spik på Vlad Del Ronco i avslutningen på lördag. Kan inte annat än att gå på en sån formhäst som gått så förbannat bra i ny regi med en kusk som är en halv gubbe tjockare och många klasser sämre att köra än Börne. Hade förhoppningar på att han skulle bli andra-tredjehandare men kanske blir han knapp favorit trots bakspår? Favorit nu och Expressen spikar i sitt tidiga tips såg jag. Hoppas optimisterna Lugauer/Kolgjini/Lindblom skryter upp sina hästar ordentligt och att Ceka sitter lugnt i båten. Håller sig Vlad bara under 40% (vilket han lär göra) är han en kanonspik!

Normalt sett ska ju Night Brodde som var spelad till ynka 4ggr från spår 11 i final senast bli ganska klar favorit från innerspår i det där loppet. Han är ju inte långsam från start heller, även om jag är inne på att han blir över.
Är också inne på att fälla Illuminati och spika Vlad i avslutningen. Att spika pacific är magstarkt, man sitter o biter sig i läppen o ber till gudarna att han ska fortsätta trava. Har nog aldrig sett en häst trava sämre men stark är han! Utöver pacific vill man nog ha med Farouk BR som gillar distansen och har ett lopp i kroppen nu.

I sista tror jag det står mellan Night brodde eller Vlad del Ronco. Iaf om man räknar med att Night brodde kan göra om insatsen när han krossade motståndet från spets på Solvalla. Antingen låser jag på dom två eller spikar Vlad. Känns som det finns en viss galopp-risk på Night Brodde då han ska laddas från ett innerspår eftersom han visat upp osäkra tendenser förr. Kunde inte hitta något lopp i arkivet där han haft spår 1 dock.

Tyvärr lär det bli ett jäkla skrik på Vlad då det är Björn upp som du säger. Samt att de ska köra med en jänkarvagn för första gången i nya regin.

I silver kanske Rafiki Fri kan skrälla. Gick bra i skymundan senast, bättre läge och längre upplopp nu.

Guld står väl mellan Piraten, Nimbus, Platon face och Elliot coger.
Då stall kolgjini är på gång så kanske Platon Face bara mosar allt? Dock vill man väl inte missa Elliot efter den avslutningen senast. Rätt distans nu också.
Nimbus går väl bäst i spets och distansen kanske inte är optimal? Han spurtade dock grymt senast. Sätter ett litet frågetecken på piratens form. Chanslåset Platon Face - Elliot Coger?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+5)

Senast redigerad av ab5 den 2019-02-13 klockan 00:29.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat