Ämne: EV+ på Trav?
Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-06, 20:15   #57
tino

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 2463
Standard

Ledsen att jag har varit inaktiv sedan i lördags och inte postat några fler förslag, men det har varit fullt upp med jobbet!

Hur som helst har jag kommit fram till att jag inte kommer att posta några fler spelförslag förrens jag har hunnit datamine:a det jag har planerat. Detta för att hitta en så optimal Ranking-algoritm som möjligt, och på så vis identifiera pålitligare EV+ spel.

Jag har massor med idéer, som att t.ex. automatiskt testa olika formler med olika värden på parametrar såsom:
- Senaste antal lopp att ta hänsyn till
- Prestationspoäng för vinst, plats, övrig placering
- Senaste startdatum
- "Vikta" lopp, dvs. bra resultat i ett senare lopp väger tyngre än ett bra resultat för 2 månader sedan
- Galopprisk
- Spårhänsyn
- Förväntad ROI (dvs. höja eller sänka "kravet" för en spelvärd häst)
- Kusk

Och sedan kategorisera detta i olika grupper för att hitta trender för när det uppstår bäst spelvärde, t.ex.
- Banstorlek (Stor eller Liten/Medium)
- Spelformer (V75, V65, V64, DD, Övrigt)
- Antal spelbolag som tillhandahåller odds
- Distans & Starttyp (Volt eller Auto)
- Antal hästar i loppet

Jag har läst in strax över 500 lopp med tillhörande metadata, men jag behöver ordna tid för att läsa in statistik till samtliga hästar samt för att ordna verktyg för att "tweaka" formeln mot datalagret. Allt som allt uppskattar jag det till ca 16-20 timmars arbete, men det är ont om den varan just nu!

En realistisk ambition är att få klart detta innan månaden är över.

Om ni har förslag på intressanta parametrar eller kategorier är det bara att skriva, så skall jag själv försöka spåna lite mer!
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat