Ämne: V75 16/2
Visa ett inlägg
Gammal 2019-02-14, 22:57   #9
Stekel
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Står fortsatt med ett par dagar kvar till avspark stark i mina spikar Pacific Face och Vlad Del Ronco!

Iskallt att gå på Illuminati och Pacific kommer stanna på under 10% vilket är riktigt bra. Om han bara håller ihop travet någorlunda och det inte trasslar under vägen, vilket det inte bör göra över tre varv ska det vara bra chans. Som jag läser loppet kommer Lubrano efter sedvanligt tapp i starten sända ganska tidigt. Och jag tror övriga har koll nog för att inte svara upp den där ångvälten. En repris på Åby-starten då han segrade senast helt enkelt, med skillnaden (fördelen) att det är ett varv till.

Några strukna i sista loppet vilket jag inte tror ändrar så mycket i sak, förutom att Vlad blir lite större favorit än beräknat. Landar nog runt 40% och det får anses som bra.

De tre voltloppen är oerhört streckkrävande och jag är inne på att singla Piraten också! Han verkar enligt rapporterna inte ha tappat nämnvärt på tandvärken han ströks för senast och det skulle ju vara förvånande om han inte leder efter en bit, även om han kan bli överflyglad från början. Har levererat en längre tid och har en kusk som lyckades mycket väl förra gången de kamperade ihop. Nimbus ser ut att bli hårt betrodd trots bakspåret och Bergh håller den inte ens som bästa chansen i omgången (det är Whipped Eggs som ska lättas i balansen och som nu helt plötsligt ser ut att kunna bli lite spelvärd). Dåligt investerade pengar att strecka Nimbus nu, det var förra gången den var given att gå på.

Frankie Brodde ser ut att bli smaskigt bortglömd i silver, 2% nu! Hoppas kunna peta med den på spelvärdet. Betydligt mer intressant än de mer betrodda bakspårshästarna vid överpace. Kolla in Mantorp-starten när han nästan knäppte ledande Stepping Spaceboy trots att han satt absolut sist fram till 400 kvar! Zelov från spår 10 på 10% känns inte het, efter en riktigt bra höst har han varit ljummen de senaste starterna. Pisken kan ju göra sitt, men jag tvekar starkt på att det räcker oavsett hur loppet blir kört. De tre favoriterna har redan utkristalliserat sig och det ser givet ut att steka Björns uppsittning Always On Time om man inte ska ta alla tre. Överlägset sist, men det var ju på Leangen så det säger ju inte jättemycket. Spö näst senast trots spets. Samma här, visst kan pisken göra sitt. Men spelvärd är han väl knappast. Stepping Spaceboy och Västerbo Exact är hårdingar som levererat ordentligt hela vintern på rikstoton, och lägena går inte att klaga på!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), Tirich (+5), Basse (+5)

Senast redigerad av Stekel den 2019-02-14 klockan 22:59.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat