Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-06, 21:50   #1
maddmax
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

[7/9] NPB (Pro Yakyu)


Sen 6-0 i Pro Yakyu sedan uppehallet och jag hoppas det kan fortsatta ett tag till iallafall. Jag borjar med en underdog och kommer eventuellt med ett spel till, nagot senare. Love it or hate it, follow or fade it..

Match: Orix Buffaloes - Chiba Lotte Marines
Spel: Chiba Lotte Marines ML (2.36 @ PinnacleSports)
Spelstopp: 11.00 (7/9)

Jag tycker det finns en del varde pa Marines i tisdagens match. Vi kan borja med skalen till att Orix ar favoriter. Deras starter ar Chihiro Kaneko. Med 14-7 och 3.37 ERA ar Kaneko en av Orixs stottepelare. Det, och hemmaplan, ar ungefar det enda postiva for Orix. Kaneko gjorde inte nagot superbra insats senast med 6.1 innings och 4 ERs. Orix vann visserligen matchen da en av Seibus relievers slappte 4 ER pa 1.1 innings men faktum ar att Kaneko inte var kanon.
Kaneko har synts mot Marines tva ganger, en start och en relief. Visserligen over tva manader sedan men i sin start forlorade Orix med 6-2 och Kaneko slappte 4 ER, 7 hits och 3 walks pa 6 innings.

For Chiba Lotte Marines startar Bill Murphy. Aven Murphy har fina siffror med 11-5 och 3.88 ERA. Murphy har endast en relief mot Orix den har sasongen och jag tror det ar till Lottes fordel. Murphy gjorde en dalig start mot Rakuten senast da han slappte 5 ER pa 3 innings men har annars sett riktigt het ut. Tyvarr var det kontrollen han hade problem med mot Rakuten, nagot som manga utlandska pitcher far erfara men japanska umpires har tidigare varit snalla mot honom.

Orix ligger nast sist i Pacific League med 62-61, Lotte ligger trea med 67-57. I inbordes moten har Marines 13-5 och den skillnaden kan mycket val bli storre imorgon. Buffaloes har Alex Cabrera som sitt stora offensiva namn men jag tror inte det racker mot Murphy. Kaneko kommer mota manga spelare som redan gjort HRs mot hans lag, bl.a. Iguchi och Kim och snabba, unga, lovande spelare som Nishioka och Imae (bada over .320 BA). 2.36 i odds kanns i overkant nar Marines har haft sa latt for Buffaloes tidigare och ovanstaende omstandigheter.
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat