Ämne: V75 16/2
Visa ett inlägg
Gammal 2019-02-16, 08:22   #38
olle
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Först och främst är det underhållning på hög nivå att läsa Berglunds nya tips på Travnet och kommentarerna. Å ena sidan är det ju typ samma analyser men utan ranking och spelförslag. Å andra så känns det rätt småaktigt och otidsenligt av Unibet..
Sen får en ju känslan att Berglund inte precis är positiv. Svårt se det blir långvarigt...

Kul omgång tycker jag och efter genomgång ser tankarna ut så här:
1: Klart lurigt lopp där favoriten känns rätt ointressant.
Rank: 7,6-11,1,10,2,8,4
2: Också svårt och känslan och lite lurigt med en favorit som väl inte vill göra särskilt mkt själv. 1 från spets känns klart spelvärd. Noterar också att tränaren säger i intervju att 7 och 9 är likvärdiga, 31 vs 2% nu. 8 ska heller inte glömmas med bättre kusk och läge.
Rank: 1-9,8,7,15,6,12
3: Klart att OTP ska vara favorit med garantispets. Men låter lite obehagligt positivt på Platon som är en favorit och ju ibland är onaturligt bra. Kan bli chansspik på den. Timone Ek borde vara mer spelad också. Är det helt uteslutet att VOTN hinner förbi OTP inledningsvis och sitter i rygg ledaren? Nimbus så lysande ut senast men måste få svårare nu.
Rank: 11,3-10,7,8,4
4: Ännu ett lurigt lopp där favoriten känns helt ointressant. Tycker nog Island Life är förstahäst, kan vara klar tror jag i ny regi. Kan dock inte låta bli att strecka Thorn Bird som ännu en gång är ostreckad, borde passa utmärkt med det långa upploppet. Tony Afrika riktigt bra senast och är tydligt bäst på start.
Rank: 14,6,15-3,5,7,9
5: Känns som spetsstriden blir helt avgörande. Låter som 1 är snabb nog att hålla ut 3 och 4 men frågan är om den körs i spets och tveksamt om den då är bra nog att stå till mål. Tveksamt. Stepping Spaceboy känns klar om den får spets. Samma med Västerbo.Om spetsstriden blir för utdragen kommer Frankie Brodde och Baron Gift in i bilden. Och Rafiki Fri känns mkt spelvärd. Lurigt lopp.
Rank: 3-4,5,1,9,11
6: Ännu en favorit som känns högst tveksam, startar trögt, var tveksam senast och får knappast spets gratis. Frågan är bara vem som ska vinna i stället. Gillar också Pacific Face men vågar inte spika en så osäker häst och verkar ju uppenbart trivas mindre bra utanför Åby. 3 är mitt drag. Borde kunna sitta i spets och har bra historik där. 9 mkt bra men ny i klassen. 5 helt bortglömd nu, har ju sett grym ut förutom senast. Och 11 med Björn också streckvärd.
Rank: 3,7,11-5,1,10,9
7: Kan nog vara så att favoriten är klar men har svårt spika från aktuellt läge till över 40 %. Kan heller inte släppa 3 som varit grym men inte fått vinna. Gillar ju 1 men tror risken för galopp är mkt stor. Sen är det ju helt obegripligt att 8 inte är mer streckad efter senaste loppet.
Rank: 9,3-8,1,10,2,12

Då ska jag "bara" få ner det där till rimlig storlek..
Läser man kommentarerna (som väl aldrig varit i närheten så många)till Berglunds krönika kan man tro att han gått från att analysera V75 till fotboll. Sanningen är väl att det som hänt är att han analyserar och rankar de sju V75 loppen precis som innan men eftersom det är unibet som betalar hans lön så är det till från deras spelmeny hqn letar spelförslag. Jag har aldrig skrivit av hans V75 tips men däremot alltid när jag ska spela läst hans loppanalyser och noterat hans rank av loppen. Så för min del är det ingen större skillnad att läsa krönikan.

Sen är det klart att så länge atg är så dominerande på spelmarknaden för travspel blir det ju lite konstigt att en av de vassaste spelkrönikorna som finns helt fokuserar på spel hos ett bolag som väl inte ens idag omsätter 1 procent av vad atg omsätter på sina travspel.

Hoppas det kommer mer konkurrens till atgs streckspel framöver men fan vet om det går. Legolas bet misslyckades ju kapitalt med det.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat