Ämne: V75 16/2
Visa ett inlägg
Gammal 2019-02-16, 09:36   #43
Ojes66
 
Ojes66s avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 145
Sharp$: 2061
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimonzzon85 Visa inlägg
V75 på hemmaplan!
2019-02-15 15:30
Blir en extra speciell omgång nu när man kommer va på plats och lira. Och jag kommer vara väl förberedd för denna v75. Första synen på omgången var att dem fått ihop en bra omgång på Axevalla med bra klass på hästarna. Sedan får vi inte glömma det långa upploppet som vi har här.

Avd:1

2640m. Voltstart.

Ett långlopp som jag tror kan ha en klar och rolig första häst i 1 Tengil Face-Adrian Kolgjini. Som kan leda runt om.Var bra i ett långlopp sist på v75 Kalmar och möter något sämre denna gång. Under 10 % på den vore smaskens . Favoriten i loppet 4 Willmer Gel-Johan Untersteiner är också en som trivs på långt. Dock så kan spåret fälla honom här därför känns de givet och ta några flera hästar.

Rank: 1-4-2-6-12-8-10-9-7-5-11-3

Avd:2

2140m. Voltstart med tillägg 20 m.

Väldigt öppet och knepigt stolopp som det kan hända precis vad som helst i. Här får man gå lite på kuskar och hästar i form tycker jag. Samt hemma ekipage. Min första häst är 12 Global Rhapsody-Peter Untersteiner. Hästen är i bra form och har en väldigt fin speed. Kan få de serverat in på upploppet så blir hon livsfarlig. Nämner även hemmahästen 9 Jejje Palema-Björn Goop, som var grym sist. Kan Björn hitta ut från sitt innerspår så kan de inte vara omöjligt att hon är ledaren efter ett tag.

Rank: 12-9-15-10-1-6-8-13-7-11-2-3-4-14-5

Avd:3

2640m. Autostart. Guld

Direkt när jag såg startlistan så hitta jag min första spik här och som inte ens kommer bli favorit vad jag tror. 10 Nimbus C.D. -Robert Bergh. Efter fått 3 lopp efter vila och som han gick sist så tvekar jag inte att spika honom denna gång. Vi alla vet vad denna häst kan och när Robert kör på Axevalla så vinner han oftast med någon av sina hästar. Blir min spelvärda spik under 35% hoppas jag.

Rank: 10 Nimbus C.D. Spik.

Övrig: 11-3-4-7-8-2-6-9-1-5

Avd:4

2140m. Voltstart med dubbla tillägg 20 m. och 40 m.

Väldigt roligt och öppet lopp. Min klara förstahäst är 14 Island Life – Robert Bergh. Har Bergh ställt iordning den rätt i träning så blir han farlig på axevallas långa upplopp. Grym kapacitet som förra ägarna höll väldigt högt. Vill nämna en rolig också och det är 15 Thorn Bird -Andre Eklundh, som trivs på axevalla och har en grym form. Får hon sitt lopp på rulle in i det sista så blir hon livsfarlig.

Rank: 14-15-9-7-6-13-11-3-12-5-4-10-1-2

Avd:5

2140m. Autostart. Silver.

Så fort jag såg loppet fick jag se en bra och spelvärd spik på 4 Västerbo Excat- Thomas Uhrberg. Som spurta bra sist som 3a. Tycker den möter något enklare denna gång , plus dem 2 värsta motbuden fått bakspår 10-11. Kan ta spets eller köra i ryggar. Bra med bägge upplägg!

Rank: 4 Västerbo Excat Spik.

Övrig: 3-9-11-10-1-5-8-2-6-7-12

Avd:6

3140m. Autostart. Brons.

Älskar dessa lopp med 3140m. Här kan de hända mycket, finns många som trivs på distansen. Favoriten har fått spår 1.1 Illiminati- Joakim Lövgren. Gynnas inte av spåret, kommer tappa och kan bli instängd. Min första häst är 7 Pacific Face-Giuseppe Lubrano. Kommer och hoppas på att köras mot spets direkt då kan han vara svår att fånga in. Grymt stark , dock tveksam aktion. Vill nämna 10 The Real Star-Carl Johan Jepson. Har en grym form och utvecklas rejält dem senaste starterna. Kan mycket väl skölja alla på upploppet.

Rank: 7-10-9-1-11-5-3-8-12-4-6-2

Avd7:

2140m. Autostart. Klass 1.

Ett väldigt fint klass 1 lopp med många fina hästar. Min klara och bortglömda häst är 10 Kaiser Hålleryd-Peter Untersteiner. Har grym form plus att stall formen verkligen börjar komma och då ska man ta Untersteiners på allvar. 12 Infinitus-Joakim Lövgren. Är bortglömd , som har slagit favoriten i detta lopp. Och underlättar nu när det är 2 st färre hästar fältet. Tycker 9 Vlad del Ronco-Björn Goop är överspelad.

Rank: 10-12-1-2-9-8-7-3-5-4

Lite man ska tänka på när det körs på Axevalla . Dem som vinner mycket här och kuskar som trivs på denna bana är. Carl J Jepson,Björn Goop ,Robert Bergh,Untersteiners och Mikael J Andersson. Och vill nämna att det vinner oftast en hemmahäst när det körs v75 här på Axevalla.

Och hemmatränaren man ska tänka på är Pär Hedberg som maxar sina hästar för v75 på hemmaplan.

Hoppas vi ses där ute !
Västerbo Exact var väl godkänd men inte mer senast. Någon spets tar han inte.
Ojes66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat