V86 Jägersro/Solvalla 20/2
Jägersro
Längd: 1000 m
Bredd: 23,0 m (2140 m), 23,0 m (1640 m)
Upplopp: 190 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Ja
Solvalla
Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 196 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej
AvdI 1640m Auto
Holländare på besök på Jägers har ingen statistik på den men de blir vinst ofta, även denna gången tror jag 7 Gina Schermer har en väldigt bra chans att vinna. 2 vinsten 1 andra plats på 3 försök i Sverige dessutom.
Queen of Sand blev en liten besvikelse senast fick spets men fick ge sig, formen på väg neråt?
AvdII 2140m Auto
8 Tobias del Ronco gör en spännande debut här, Italienare som har flyttats till Stig H. Det nämndes här i nån tråd för ett tag sedan att Erik Adielsson inte vunnit åt Stig H sen typ Oktober dock?! Svårt bedömd i första starten i Sverige.
Trivs nog allra bäst på sprinter distans men har varit ute och mött Timone Ek , Turno di Azzura tidigare t.ex. 3 Dardanos hittar spets tidigt där den tagit alla sina segrar hittils. 10 Einstein Sisu har visat väldigt ojämn form senast starterna, men senast så var den positiv igen.
AvdIII 2140m Auto
8 Virgin Maiden har ju lite taskigt utgångsläge men med lite flyt med positionerna ska den nog vara med där framme o fightas vid linjen.
3 Call me Brodda vill de köra i spets och chansen finns att de hittar dit och vunnit enda gången de körts i spets. Galopperat bort en del pengar så är bra för klassen.
AvdIV 2140m Auto
Det här känns som ett svårlöst lopp vid första anblicken.
Kanske är så enkelt att Emilia Leo löser detta med 7 Star Fighter?
En av de bättre kuskarna i loppet och en häst men form och startsnabb.
AvdV 2140m Auto
1 Alonso Ceasar är riktigt bra, finns dock en stor risk att den blir fast på innerspåret här ifrån. 2 Harley As är spännande om jag minns rätt så chockade den tyska kusken/tränaren Victor Gentz spelarna två gånger om under Winterburst när en omgång gick i Danmark.
4 Powderfinger ska givetvis vara med och fightas om segern här.
5 Skyfall ytterligare än utländsk häst som gör debut i Sverige vinner väldigt ofta. Det är alltså bara 3 av 12 startande här som tränas i Sverige....
AvdVI 2640m Volt
8 Gadget de L´iton var Elfving väldigt positiv till senast då den gjorde comeback efter 11 månaders frånvaro gjorde en helt ok debut då och knep en andra plats går troligen framåt med det loppet. 2 Leon är en finsk gäst och dom brukar alltid komma över Östersjön med goda chanser.
9 Magic Cash Nurmos tränad med Kontio i vagnen och har de bästa tiderna i fältet ska givetvis inte glömmas bort.
AvdVII 2640m Auto
5 Juan har jag själv jagat ett tag, kanske dumt att hoppa av det tåget nu när den startar i ett litet fält och lär få chansen att visa sin styrka.
1 Ferrari River gjorde en riktigt fin comeback senast då den galopperade från start men kom tillbaka och vann trots allt över sprinterdistans....
AvdVIII 1640m Auto
1 Sweet Surviver är även de en häst jag jagat, den har suttit fast men krafter flera gånger efter defensiv körning av kusken nu sätter dom upp Mika Forss istället, kan tänka mig att hästen lär hamna på väldigt låga streckprocent så den blir rolig att plocka med. 2 Topspin chans till spets här och då vunnit 2 av 2. 5 Vellum Paper vann senast till 25 gånger pengarna på V6 då jag faktiskt varnade lite för den, bra chans här med.
|