Ämne: Gs75 Etuna
Visa ett inlägg
Gammal 2019-02-17, 12:24   #15
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Blir nog en kort påläsning och en TV-peng på Challenge idag. Eller så blir det plugg inför dubbeln istället! Halkade in på de loppen nu och det ser faktiskt väldigt intressant ut och skoj att analysera.

DD-1
En hel kärve av lågklassiga ston behöver streckas i första för att vara säker. Men några kan man väl köra lite högre insats på, det finns en del tips här i tråden om det redan av folk som är mer pålästa om det där än jag!

DD-2
Här var första tanken att Peder Mykla bara pissar på dem under förutsättning att han är i form som i starterna före V75 senast. Sen började jag studera startsnabbhet och tvivlar efter det starkt på att den luggar Ebony Boko på spets! Ebony har hållit upp spets 4/5ggr den startat från innerspåret. 2 segrar och 2 andraplatser under dagens förutsättningar med sprint och innerspår. Och inga galopper som annars brukar vara en stor faktor vid laddning från innerspår.

Sida vid sida är jag ganska säker på att Peder Mykla inte tar sig förbi, och han blir nog också lite i vägen i startrusningen för de som kanske vill ta sig förbi utifrån. Sen hänger allt på hur långdragen körningen blir. Och om någon i PRO-trion Axelsson/Kontio/Paal får feeling och börjar köra mot ledaren mitt i loppet eller inte. Alla de där hästarna är faktiskt också hyggliga iväg, men om det inte kommer till att något regelrätt chicken race ska de inte kunna ta sig förbi Ebony. Grundtipset blir alltså att Ebony Boko får spetsen utan någon större idiotkörning och får i sedvanlig ordning fuska bort en liten bit. Då måste han bli mycket svårslagen!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat