Citat:
Ursprungligen postat av ostkaka
Avd1: Lunatic Face
- Vi är väldigt nöjda med den här gamla krigaren för dagen. Han gör alltid sitt bästa och gjorde ett riktigt bra lopp senast. Näst senast så öppnade han bra bakom bilen för första gången i sitt liv, men den gången behövde han ett lopp i kroppen. Normalt sett är han snabbare i voltstart än i bilstart, så jag hoppas och tror att vi ska komma iväg fint härifrån. Uppgiften den här gången ser faktiskt intressant ut och trots att han inte vinner så ofta längre så känner jag mig aldrig helt slagen bakom honom. Han brukar trivas på Eskilstunas bana och vi kör med öppet huvudlag som vanligt. Senast tävlade han i en annan vagn, men nu blir det hans vanliga sulky, säger Jens Laursen.
Förstår ingenting, den har startat fyra ggr på Eskilstuna under sin karriär och slutat i fyra 0-placeringar(inkl. två galopper). Hade tänkt spika den för det är en pansarvagn, men nu börjar jag tvivla på den. Någon här som vet hur tillförlitliga Jens uttalanden verkligen är?
|
Uppenbarligen inte alls tillförlitliga för hästen har ju som du säger ett bedrövligt facit på banan. Vevade loppen för säkerhets skull och det var ju inte som att den haft hästar i vägen eller något vid nollorna heller. Som kusk är det ju ingen höjdare heller, och distansen är i kortaste laget. Blir nog vingel som vanligt, den där streckar jag inte som betrodd. Betydligt intressantare med Ohlsson till 5% då.