Visa ett inlägg
Gammal 2019-02-18, 12:27   #2
Shooter

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39611
Standard

Gina Schermer tillbaka i Sverige och det är bara att inleda med en spik. Hon står perfekt inne i loppet och möter ett överkomligt motstånd.

Tobias del Ronco blir hyperintressant att följa. Själv skulle jag inte välja Stig H. som tränare idag och jag undrar vad han siktar på för lopp framöver. Hästen har ju inte tjänat särskilt mycket pengar, men är ändå sju år. Den på förhand troliga favoriten i loppet - Einstein Sisu - är struken. De fyra mest betrodda kommer man nog långt med.

Tredje loppet är ett typiskt garderingslopp.

Titan Journey är bästa hästen i fjärde. Favorit är dock Emilia Leo med Star's Fighter. Spik, tvåhästars eller gardering? Det löser sig.

I femte så kan jag tänka mig att singla Powderfinger. Lopp i kroppen och bra spår. De värsta motståndarna har hamnat långt ut bakom vingen och vid gardering krävs fler streck.

Sjätte är ett garderingslopp.

Sjunde är intressant. Stayerdistans och bra kvalitet på hästarna. Ferrari River är startsnabb och kapabel. Vill han köra i spets? Partizan Face, Juan och Just Wait And See är starka. Kung Edward är min skräll i loppet. Egentligen ett lopp som är billigt att helgardera.

I avslutningen kommer Zourane Kronos tillbaka på banan. Ett ämne som hittills är obesegrad, men också orutinerad. Han har fått sämsta tänkbara läge över kort distans. Visst kan man chansa bort honom i årsdebuten, men hästen kan också vara hur bra som helst. Nej, det blir till att gardera på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+8), viking90 (+5), Stinsen (+2)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat