2019-02-20, 18:04
|
|
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
|
Mina badkarsanalyser innan sista infon
Spoiler:
V86-1
Absolut Gehör snabbast ut, släpper till Queen Of Sand som i sin tur får Gina Schermer utvändigt. Sen hänger det på kusken i dödens om de kör tufft eller inte, men eftersom det inte är det viktigaste loppet så känns det väl som att han tar en ganska lugn dödens. Fördel då QOS! Kendra Silvio är ju rätt vass bakom bilen också och kan göra körningen från start lite mer utdragen. Blir det tempo på ett eller annat sätt sitter Darling Hornline bra till för att spurta ner dem, kanske gör det ändå med alla extraväxlar som dras ikväll! Absolut Gehör har väl viss chans med perfekt resa, men det ska ju mycket till för att lösa sig så bra och sen ska den vara bra nog också. Många om och men. Täckt med 3!
V86-2
Står spets för Dardanos i programmet och sen händer det kanske inte så mycket. Övriga betrodda ska köras ganska passivt och resten av kusarna är inte bra nog för att göra något annat än att smyga. Stickans nye italienare Tobias Del Ronco kanske är så mycket bättre att han vinner oavsett hur det blir kört. Känns bra att låsa på 2 här och spara streck till senare.
V86-3
Lite ovisst från start här, men Call Me Brodda håller jag som favorit till att ta ledningen från start. Arendelle kanske kan hålla upp, svårt att se på starterna den gjort hur den kommer iväg. Men troligtvis inte snabb nog. Zoey Kronos är också vass, men jag tror inte den tar sig förbi sida vid sida. I andraläget kanske om Adrian är offensiv? Cheerful Rivner sårbar favorit trots bra spår. Knappt medelsnabb ut och långt uppehåll. Dessutom halshäst, känns väl inte som optimal väderlek direkt. Spänd på vad Orbital Ås (1%) kan hitta på här! Nerstruken till spår 9 nu och Riordans stallform är väl diffus som bäst men den här hästen visade senast att han är i form iallafall!
V86-4
Alexia till ledning som i sin tur KANSKE (troligtvis) släpper till favoriten Stars Fighter. Kan vara färdigkört så egentligen. Annars ett mycket ovisst lopp, och halva gänget startar väl med chans iallafall.
V86-5
2,3,4 är alla snabba ut och här kan det bli lite kubbning! Troligast dock att någon av de invändiga (Ferry Boko tänker jag mig) tar sig till spets först och sedan släpper till favoriten. Därifrån är det bra chans! Annars öppet och jag streckar de flesta här. Mest plus på Harley As som har läget och är mycket bättre än vad den är spelad till.
V86-6
Här ligger det en skräll på lut! Eller så har Nurmos hittat nyckeln till favoriten Magic Cash så den går felfritt och bara vinner. 1,6,8 är väldigt bortglömda!
V86-7
De 4 mest streckade sticker ut chansmässigt, även om ingen är helt chanslös förutom Demolition Man F. Mycket osäkerheter på favoriten (hur kommer de köra från start, galopprisken) gör att jag rankar ner den. Just Wait And See som de pratar om att köra i jänkarvagn är superintressant som väldigt lågt streckad. Om Juan vore lite rappare från start vore det ett jättebra spikbud, men jag sätter frågetecken för det. Viss chans ändå att han stapplar iväg hyggligt och får överta från Kung Edward som bör spetsa initialt. Det låter lite som att de kommer ta det piano från start med Ferrari River för att sedan köra till. Sitter Juan då i ledningen tror jag de kan glömma att de blir släppta dit.
V86-8
Är inne på att man inte kommer hinna fram med jättefavoriten här över korta häcken, frågan är bara vem som vinner...
|
|