Visa ett inlägg
Gammal 2019-02-27, 01:17   #21
Basse

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Jag ser att ingen nämnt 8 Vien Ici i avd 8 än

Så här skrev jag inför förra starten.

”8 Vien Ici det ryktas om eventuell Jänkarbike på ffg ikväll. Rickard Svanstedt håller den här hästen väldigt högt och jag vet från tidigare intetvjuer att Rickard tycker att startspår långt ut på vingen är en fördel med just Vien Ici.
Hästen är riktigt stark och med bike på kanske man kan komma iväg tillräckligt bra för att få en bra position i loppet. Jag hoppas på tempo hela vägen så att Vien Ici:s styrka får komma till sin rätta över upploppet när de andra blir möra i benen.”

Hur det gick?

Vien Ici var helt överlägsen och krossade från dödens. Bara joggade ifrån dem över upploppet ochdet såg faktiskt okört ut!!

Jag har följt den här ett tag och har hört Rickard snacka sig varm om denna.
Det är en riktig kanon som har fått tid på sig och nu börjar bitarna falla på plats.

Jag gillar det mesta med hästen. Nu förtiden är den lättkörd - Rickard manövrerar hästen med små medel och Vien Ici svarar på varje kommando. Som att köra en stark dieselbil, dagens dieslar är ju både starka och kan accelerera bra

Ja ni hör, jag är såld på Vien Ici.

Jag tror helt enkelt hästen är bäst här , vi har inte sett botten i hästen än så länge men den här borde klättra i klasserna närmsta året.

Jag Spikar!

*** edit. Rickard Svanstedt åker till Solvalla med 1 häst. Det var snack om Jänkarbike ffg sist men det vart vanlig vagn. Gissar att man kanske får se en Bike på idag istället
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+3)

Senast redigerad av Basse den 2019-02-27 klockan 01:40.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat