Sharps Travgrupps Spelförslag
V86 Åby/Solvalla
Idag är det jag som har huvudansvaret över spelförslaget som även läggs på Sharps "gamla" Tillsammanslag. Jag har fått hjälp med spikarna av skägget och utgångshästarna har jag tagit ifrån Dahle, Stekel & Basses ideér.
AvdI 1640m Auto
Här finns det en del hästar som kan sätta av direkt bakom bilen,
1 Bag´s Simoni gör ett försök att komma till spets och har då uttalat sig att de kör där.
8 Tom N´Jerrydiamant ska satsat mot tätt även den trots sämsta spåret bakom bilen så att de blir fart på loppet är inte alls omöjligt. Då tror jag en del bortglömda hästar kan vara med o göra upp om segern.
9 Al´s Espresious känns väldigt bortglömd, alla minns väl även insatsen från stallkollegan Pacific Face här om veckan, stallform!
7 Zio Tom Yet gör sin tredje start i Sverige, galopp senast men starten innan där testades den över 3140m som är en ovan distans för hästen och den kördes lugn hamnade sist invändigt men spurtade väldigt bra på upploppet.
Rank: 5-8-1-(u7)-9-11
AvdII 2140m Auto
Det här känns upplagt för
2 Highspirit som är den troliga spetshästen och därifrån har den riktigt bra facit. Även vunnit 3 av 3 med Flemming i sulkyn.
Rank: Spik 2 Highspirit
AvdIII 2140m Auto
En variant av spårtrappa för ston är alltid lurigt, mitt stora drag för omgången startar här.
13 Darshana som bara måste få vinna snart. Men far o son Untersteiner sitter nog på leken med varsin häst på framspår hittar dom möjligen till ledningen och ryggledare så blir dom svårslagna.
Rank: 2-5-3-6-13-15-10-8
AvdIV 2140m Auto
4 El Fitzgerald är den givna första hästen här efter förra loppets starka insats, som sista varvet gick i dödens men kunde ändå plocka ner Queen of Sand som kördes i ledningen.
3 Thelma de Glatigne är rask ut och släpper troligen till tidigare nämnda häst och vid lucka kan den hota på upploppet.
6 Roly Poly gör oftast bra lopp om den får gå i ryggar länge.
Rank: 4-3-6-1
AvdV 3140m Volt
Felfri tror jag
9 Vincent As leker hem detta, nu även med ett lopp i kroppen efter en kortare vila. Dock är det ju inte garanti på att han håller sig till trav. Motbud är först o främst
3 Fullpoint som kan leda loppet länge om inte Jepson avancerar tidigt fram med Vincent As.
10 Mr Jäger gick senast en 16.0 tid över 3200m och satt fast med krafter och är ett roligt motbud på under 1%.
Rank: 9-3-10
AvdVI 1640m Auto
6 Timotee Journey nu nedstruken till spår 5 har en väldigt bra chans att leda detta loppet hela vägen, värst emot är
4 Hugo Gustivar Boko som har vilat i 6 månader men de är ju inte alltid Timo Nurmos hästar behöver lopp i kroppen för att leverera.
Rank: Spik 6 Timotee Journey
AvdVII 2140m Auto
Michael Nimczyk satsar på spets här och tror på en god chans att vinna, enligt hans uttalande så känns hästen lite bortglömd bland de svenskar spelarena då den endast är spelad till andrahandsfavorit på 16%, dock har inte vår travexpert Stekel gått på den niten och rankar
6 Out of the Plums riktigt högt här.
8 Staro Leonardo har visat bra form i år och går nu ner lite i klass.
Rank: (u6)-8-2-9-1-10-4
AvdVIII 2140m Auto
8 Vien Vici har vi sett att vår expert Basse hyllar till höjderna nu även nedstruken ett spår men senast starten i minnet så lär den återigen göra en bra insats. 10 Lil Belinda har startat på Solvalla 3 gånger varav det blivit vinst 2, pass upp!
Rank (u8)-5-7-3-1-9-11-10-12-4
Systemet:
5-8-1-(u7)-9-11
2 Highspirit
2-5-3-6-13-15-10-8-7
4-3-6-1
9-3-10
6 Timotee Journey
(u6)-8-2-9-1-10-4
(u8)-5-7-3-1-9-11-10-12-4
Krav: Minst 1 av U-Hästarna måste vinna (7 Zio Tom Yet) (6 Out of the Slums) (8 Vien Ici)
Kostnad: 4050 kr