Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-07, 21:41   #1
maddmax
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

[8/9] NPB (Pro Yakyu)


Match: HANSHIN Tigers - Chunichi Dragons
Spel: Chunichi Dragons ML (2.05 @ PinnacleSports)
Spelstopp: 11.00 (8/9)

HANSHIN Tigers leder Central League en halv match fore Chunichi Dragons. Idag vann Tigers med 1-0, en snal tillstallning som jag inte tror kommer upprepas imorgon.

Randy Messenger startar for HANSHIN. Messenger har inte direkt haft den sasong han tankt sig fran borjan. Med 4-4 och 5.06 ERA har "Big Mess" inte imponerat pa Tigers ledning. Fragan ar om han kommer fortsatta spela i Japan efter detta. Messenger spelade i Florida Marlins under en kort period och blev redan da okand for daligt humor, han har varit i Japan sedan i vintras. Han fick visserligen med sig en vinst senast men det var mot ett av ligans samsta lag, Yokohama Bay Stars. Innan dess raddade han upp valdigt manga daliga starter.

Chunichi startar med Daisuke Yamai. 6-4 med 4.16 ERA ar visserligen inte heller det jatteimponerande. Jag tycker mig dock se en valdigt fin formkurva pa Yamai som gor mig lite fragande till oddset pa Dragons. Yamai holl senast 8 hela innings och slappte inte en enda ER mot Hiroshima den 1:e september. Matchen innan dess plockade han upp ett W mot Yomiuri efter 6 innings och tva ER. Innan dess var det 8 innings och en ER, aven da Giants som motstand.

Dragons har tre vinster mer an HANSHIN och med vinst i denna matchen tar man sig upp till ledning i Central League, nagot jag tycker man fortjanar. Man har vunnit 10 av de tidigare 17 motena lagen emellan.

Utlandska pitchers har det alltid lite svarare i Japan, vilket jag namnt i tidigare rekar, och Messenger i obalans kan sluta illa. Chunichi ar ett lag som tar en majoritet av sina vinster hemma och det bor vagas in men dagens match spelas i Skymark Stadium, Orix Buffaloes stadium. Darfor har alltsa inte HANSHIN nagon direkt hemmafordel.

Infor dagens match hade Chunichi sex raka vinster. Imorgon tror jag man hoppar pa ett nytt segertag och aven tar ledningen i Central League. HANSHIN har inte spelat lika bra mot slutet och med Messenger pa mounden bor de inte vara favoriter.

Senast redigerad av maddmax den 2010-09-08 klockan 21:25. Anledning: Rubrik
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat