Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa
Avd 4: mest inte på de där bak och tror 15 kan vara stenklar trots första efter vila.
|
Är inne på samma sak.
Diamantstoet spårtrappa stängt vid 675K
15 Ryssebo La Reine är helt klart en undantagshäst. Blir ständigt underskattat trots att hästen levererar kanonprestationer gång på gång.
Har vilat och ska gå med skor nu. Men man går ner klart i klass till den här starten. Man ska inte behöva maxas för att kunna slå dagens motstånd.
Sist startade man från spår 9 i diamantstoets final , stängt vid 1,1 miljon.
Klart bättre motstånd alltså. Kash Brodda som idag anses ha ok outsiderchans i
stoeliten ( spelat till 13% mot 6 miljonershästen Darling Mearas) var chanslös mot Ryssebo trots att Ryssebo drog tåget i tredjespår sista varvet!
Saxat från sverigetravet
”Du håller din häst högt och hymlar inte om det med Sto-SM som säsongens stora mål.
– Ja, eller…något av SM-loppen blir det i alla fall, säger tränare Thole och skrattar. Jag vet inte hur bra hon är. Hon var tvåa i sista starten i oktober då Ingves körde henne och sprang och bröt i två kurvor. Men helt okörd i mål och ändå springer hon 1.12,3. Vi vet inte varför hon uppträdde så men förhoppningsvis kommer hon att springa rakare med huvudet den här gången. Hon blev lite hovöm i framfötterna och det har vi åtgärdat nu och på lördag blir det skor på alla fyra. Racerbalansen sparar vi till senare.”
Tränaren ansåg alltså att Ryssebo var okörd i loppet mot Kash Brodda Senast!
Som jag sa i inedningen är det här en undantagshäst och jag tror löser uppgiften trots, vila, skor och lärling i sulkyn.
Det blir nästan lite religion över det hela

jag tror på Ryssebo, den allsmäktige
Som jag ser det kan man om tempot är för lågt tåga upp i dödens och vinna.
Blir det körning så lär 13 Darling Harbour ,som också borde sitta långt bak om de där framme gasar från start, vara en bra rygg att haka på i tredjespå på sista bortre långsidan.
6 Cheerful Rivner är favorit efter att ha vunnit ett lopp för ston med max 275k sist. Cheerful är dessutom inte snabb ut. Spelad till 35% nu
15 Ryssebo La Reine , med kapacitet att gå under 13 i spåren sista varvet om det behövs, samt slagit Stoelits hästar senast , är spelad till 8%!!!!
Jag tar ställning och Spikar - jag hoppas bästa hästen vinner !
*** edit
På
Basses 3-lås
Blir det 3-lås här.
Favoriten 6 Cheerful Rivner känns som man kan jobba bort som favorit och jag streckar 3 motbud:
7 Indian Front tror jag är ledaren i loppet och streckas på det.
Kan hålla undan om de där bak sover bort loppet.
13 Darling Harbour tycker jag är näst bäst i loppet. BFRO FFG idag och kan vara vinnaren vid överpace om 15 Ryssebo La Reine inte på på topp i årsdebuten
15 Ryssebo La Reine är bästa hästen i loppet. Se ovan.
Nästa 3 lås blir i avd 6.
2 Adiago Trot är trolig SOS vinnare och motiverad favorit.
5 Dynamite Light var bra sist och ska vara gynnad av skoryck nu. Adrian laddar nog för spets och skall det bör vara bra chans om man lyckas sno åt sig ledningen alternativt om man kör ”sundare” och inte tokladdar och hamnar i 2:a ut.
4 Uappa Di Azurra är en ständig outsider i alla lopp. Har hög högstanivå och som 5 % är man intressant här med ett av de bästa startspåren. Kommer från 2 montestarter och hästen verkar trivas med att växla mellan monte och sulkulopp. Senast man gick från montestart till sulkylopp vann man 2 raka vinster på 12 tider över kort distans!