Ämne: V4 Ålborg
Visa ett inlägg
Gammal 2019-03-04, 10:11   #1
mr_stylez
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

V4 Ålborg


V4an går inte på ngn av mina favoritbanor direkt idag, så får bli ett mindre system, kul att ha något att heja på när man ser loppen.

Korta tankar om omgången:

1: Här kommer min chansspik för dagen, nr 1 Algol. Satt fast med allt sparat senaste loppet, mötte hyfsade hästar då, borde få bra resa härifrån, med lucka så tror jag han blåser ner dessa. För de som garderar är väl 3,4,7 närmast bakom.

2: Här är 2an storfavorit och ska så vara, men veterinären sen sist. Tränaren tror den ska prestera på topp men man vet aldrig med sådant och den är i skrivande stund 54%... måste göra fällningsförsök här.
Bakom streckar jag de två från bästa spåren 4 och 5, samt Flemmings nr 7 som var duktig 2a senaste loppet och bör ha gått framåt med det.

3: Trist och lågklassigt tycker jag, jag kollade lite lopparkiv och fick ihop 1,3,5,6,10,11. (Typiskt nog de 6 mest streckade hästarna visade det sig, snark...) Tror mest på Flemmings 11a Chanel Simoni, kanske en chansspik för den modige som kör flerbong?

4: Tycker jag har bra lås på bästa spåret nr 5 och bästa formhästen nr 9.
5an höll bra sist från dödens, knappt slagen av nr 10 som smygit med rygg ledaren i samma lopp. Nu mycket bättre läge än denna.
)an har spurtat hem 2 raka lopp, kan göra så igen med lite tempo på loppet.
Känner mig trygg med detta låset.

Systemet :

1
2,4,5,7
1,3,5,6,10,11
5,9


Ngn Sharpsare som kan Ålborg och hästarna där bättre än mig får gärna komma med kompletterande tankar =)
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat