Avd 1 -
nr 8 PLAYING IT COOL ska vara klar favorit här trots uppehåll sedan augusti 18 och bricka 8. Helt klart hästen att slå trots nämnda minus.
nr 1 EZY RIDER har likaså inte startar på länge.. väldigt länge , över 1 år sedan senaste starten, tog sin senaste vinst från just bricka 1 då den spåra runt om, når den spets här kan den bli farlig, mitt första motbud till favoriten.
nr 3 BOLT THE BOMB har startat betydligt oftare och varit 2a senaste 2 starterna, utmanar om spets och tas väldigt tidigt med vid gardering, en thurnbull broder i sulkyn och trivs fint över distansen. Spik 8 alternativt 1-3-8 Tror jag man heltäcker loppet här.
Avd 2 -
nr 11 MAJOR MCRAE är nog hästen som gått i tuffast gäng, varit tränarkörd senast 3 starterna och har då varit 3-2-1 .. Inga dåliga papper och kommer den till från sitt tuffa spår är det hästen att slå. Här tycker jag dock alla de bästa hästarna har dragit sämre spår, bakspår på shepparton är tufft att vinna på som gode herr basse har viskat om

9-10 värst emot, även 3 om spets nås.
Jag tycker loppet är öppet tack vare startspåren så tror jag tusan jag helgarderar o hoppas på en praktskräll!
Avd 3 - här är det riktigt öppet och jag kan inte ranka nån första häst. Skulle jag blunda och spika nu skulle lotten falla på
nr 5 MACHS GOLD men det är långt ifrån ett säkert kort,vann dock senast. Känns som en hel del formlösa hästar här och jag tror helgardering kan vara på sin plats. 5-2-3-4 rankar jag de 4 första...om jag måste
Avd 4 -
nr 5 LEIGHA MILLER är min första häst och utmanas i första hand utav nr 3. Dessa 2 kommer säkerligen fightas om spets, den som kommer dit kan mycket väl vara lösningen på loppet. Körs det rejält öppnar det upp sig, 9 första emot som kan få en bra resa i draget. Vill även varna för 6an här, inga experter pratar eller rankar den, men vann sist och jag tror den kan ha en halvchans här.
Återkommer omkring 9 tiden imorgon med system, känns som ett par riktigt luriga avdelningar och står nog över fleris imorgon, möjligt jag gör 2 system istället som saxar varandra