Ok, fortsätter trots allt med ett par lir i den bettingmässigt katastrofala turneringen basket-vm. Så här är dagens fade-material i basketen: har även jag Serbien+6.5, lirade denna när spelet släpptes för ett par dagar sedan. Linan har rört ngt på sig upp till +7.5, för att nu ligga åter på +6.5 på de flesta bolag (finns +7 på partybets). Anser att de regerande världsmästarna Spanien är rättmätiga favoriter, man vann ju även EM förra året där man spelade i finalen mot just Serbien. Denna match vann Spanien med 22pts. Dessa siffror tror jag inte vi får se idag, Serbien har ett rätt ungt lag som nu har fått ett år till på nacken, man har riktigt bra spelare i bla Krstic och Teodosic, man har även en rätt bra bänk. Tycker att Serbien har gjort det riktigt bra i alla matcher hittills förutom matchen mot Tyskland. Spanien å sin sida imponerade inte speciellt mkt inledningsvis av turneringen, man har dock spelat upp sig, och jag blir förvisso inte förvånad om man lyckas stå som segrare efter dagens match, men jag tror detta kommer bli mkt tight. Spanjorerna har dessutom inte med Paul Gasol i år. Spelar därför Serbien+6.5.
Från början när spelen lades ut var jag lite inne på Slovenien+6.5, tycker att både det slovenska laget och det turkiska laget har imponerat hittills i turneringen. Men då Turkiet har ett stort stöd iom att de spelar på hemmaplan, och vunnit rätt övertygande segrar både mot Grekland och Frankrike (rankar förvisso Slovenien ngt högre under detta VM) så valde jag först att avstå. Men då en capper som jag känner till har Turkiet-6.5 valde jag efter ett kort övervägande att ändå haka på Turkiet. (Denna capper har väl inte dirket varit klockren i detta VM, men har varit klart bättre än mig och de flesta andra därute som har lirat VM-basketen). Turkiet har som sagt gjort det riktigt bra hittills i detta VM, iom med att man spelar på hemmaplan har man ett stort stöd av publiken, och lägger inte av att lira fast man leder stort. Ilyasova kommer att bli svår att stoppa och man har även Tunceri tillgänglig som har varit questionable.
|