Sinnessjukt bra flyt nu. Efter att ha jobbat några dar och pausat på spelet satt nästan allt på lunchen idag! Raka dubbeln satt igen, och V4 gick in på 66 rader. Trion var inte långt undan heller, hade 8/9/Alla, men det blev 9/8/5 till slut efter att åttan galopperat mitt i loppet. 8 Qing De Ba i V4-avslutningen blir också den stora behållningen från dagen, den åker upp på bevakningslistan efter att ha gjort ännu en jättefin upphämtning efter galopp. Bra "nästagångare" är tveklöst en travspelares främsta verktyg för framgång!
Kan också konstatera än en gång att kvinnliga kuskar undervärderas av spelarna. Nog för att de är lite orutinerade och kanske inte har samma respekt med sig som killarna, men oddsen på vinnaren Edolles Malte/Ingela Eriksson i första och tvåan Qing De Ba/Emma Söderlund i sista är bra. Har man en bra häst behöver man varken överdriven respekt från motståndarna eller jättestor körvana för att vinna!
Återkommer kanske senare ikväll med några H2H till Solvalla om det finns några intressanta. Snabbloppet ser klart intressant ut med comebackande Iceland som är svårbedömd och får lite sämre kusk i vagnen idag. Jag tror spontant på ett ganska försiktigt upplägg från Melanders sida, vill Fredde B köra i ledning tror jag inte han vill offra sig för att överta i ett lopp som "bara" ger 100k till segraren. Reven är dock också lite svårbedömd efter att ha varit ute och rest, dessutom är kusken inte någon stjärna direkt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|