Visa ett inlägg
Gammal 2019-03-10, 13:22   #2
dingo1337

Reg.datum: jul 2016
Sharp$: 3295
Standard

Två av de roligaste skrälldragen jag nämnt (Elof Palema och Frederique K.) har blivit strukna och även kusken på draget Vischio Holz. Den sistnämnde är en väldigt svår häst och kuskändringen ses som kraftigt minus.

Det har samtidigt kommit in ett par intressanta balansändringar redan.

4 Kosmopolit Du Gull samt 9 Juan i GS75-6 ska båda gå barfota runt om idag. Den förstnämnda kommer med väldigt fin form och skorycket kanske ger det där extra lilla som behövs för att han ska räcka till mot dessa tuffa hästar. Den sistnämnda har aldrig gått barfota runt om i Sverige tidigare och det är såklart mycket intressant. Med kraftigt kuskminus på 8 Vischio Holz så håller jag nu 9 Juan som klar förstahäst i loppet.

4 Cinnamon Spitfire i den öppna avslutningen ska gå barfota runt om för första gången samt med rycktussar för första gången. Hästen är snabb ut och lär få en fin resa i t.ex. ledarryggen. Med lucka i tid är det ett mycket intressant skrällstreck i avslutningen till 1%!

5 Alea Iacta Est GS75-7 rycker man bakskorna på för första gången. Hästen har inte visat något märkvärdigt som gör att hon ska vara segeraktuell men när bakskorna åker av för första gången kan det ge enorm effekt. Jättehet är hon inte men lyfts upp en hel del i rankingen.

Peter Untersteiner ligger riktigt lågt med 7 Ironman Pellini som har tränat dåligt inför det här. Han tycker att det är helt fel att han är favorit i loppet och vill lämna in en stor brasklapp för den hästen. Då draget 8 Elof Palema blivit struken så är det troliga att jag plockar bort även 7 Ironman Pellini från systemet för att istället få plats med fler skrällar i övriga lopp.

Robert Bergh har anmält 6 Höwings Unbeatable barfota runt om direkt och mycket talar för att hästen är väldigt bra i ordning på en gång. Då man ligger väldigt lågt på värsta motståndet i loppet kan det vara läge att ta betalt den här gången på Berghs nya springare. Ser hästen bra ut i värmning så är det möjligt att hästen spikas!

Senast redigerad av dingo1337 den 2019-03-10 klockan 13:31.
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat