Visa ett inlägg
Gammal 2019-03-13, 20:16   #18
MikeHaggar

Reg.datum: sep 2015
Sharp$: 1405
Standard

Min teori är att detta bara är inledningen på lagen och när dom fortsätter utveckla den så kommer det bli med mottot "folk borde spela mindre" och där blir slutsatsen sen att fortsätta förbjuda förmåner. Tror inte åtstramningspolitiken kommer radera ut reg.bonusarna totalt för dom är redan den fjuttigaste lilla eftergiften dom kom överens om var OK men däremot kan jag helt klart se ett scenario där dom begränsar hur stora dom kan vara "för att inte fresta in folk i spelberoende" och sätter ett maxbelopp på 500-1000 kr. Kanske sätter dom t om maxbeloppet på 100-200 kr för att diktera vad det här med måttlighet ska innebära och sen känner sig duktiga med sig själva som visar hur allvarligt dom tar det här med spelberoende och bla bla bla. Deras mentalitet lämnar en unken lukt direkt när jag hörde om att dom skulle ändra spellagen och senare uttalanden så visste jag direkt vart det lutar åt hade kunnat handla om alkohol eller vad som helst istället och jag hade vetat vad intentionen kommer bli.
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat