Visa ett inlägg
Gammal 2019-03-14, 06:34   #29
viking90
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17412
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Solo Visa inlägg
Så här löd alltså frågan: Luras lite, har inte köpt av alla. Men frågan kvarstår, vart är
Travlottot på väg?

Mvh Uffe

Det är ju en mycket relevant fråga. För de som vill diskutera spelets utveckling kan ju exempelvis den frågan dra iväg tiil att handla om:

- hur påverkas travintresset på sikt av att inte lägga tid på att tippa själv?
- den avgift som tas ut, skulle den gått in som omsättning om inte avgift betalats eller är det pengar som inte skulle spelats alls?
- hur bör en resultatredovisning egentligen se ut för att kunder ska kunna jämföra?
- 46 andelssystem på ett ombud, herregud, eller, wow!

Tro mig, det finns många saker att belysa för den som gillar titta under stenar.

Men det kokar alltså ner till att ett gäng som själva är spelläggare tror det handlar om avundsjuka på de som nu får en extra inkomst. För många spelare som blivit spelläggare har detta blivit en rakeback och de får bekräftelse på att de kan trav.
Exempelvis ja, jag må vara trög där av jag inte fick mig att förmå att dra slutsatsen själv vad exakt Uffe ville få ut av trådstarten. Jag upplevde det mer som ett påstående än mer av en fråga trots frågetecknet.

1. Intressant tanke, merparten av de jag personligen känner som mest köper andelar jämfört med att tippa själva är och har inte varit travintresserade.
De ser de som en chans att vinna pengar, som de flesta antar jag fast tillskillnad från de flesta här på forumet tittar de inte alls på trav de rättar bara kvittot.
En del andra tippar själv fast för mindre belopp men vill fortfarande ha en del i ett större system då är ju andel ett bra alternativ. Med eller utan avgift är enligt mig upp till köparen att bestämma.

2. Väldigt svår fråga, utan avgiften tror jag omsättning skulle sjunka avsevärt då fler av de stora ombuden inte skulle lägga alls så många andelar som de gör, bra eller dåligt.
Har inga siffror men tror att många miljoner varje Lördag/Onsdag är just omsatta via ombuds med avgift. En del av den omsättning skulle säkerligen fortsatt via spel utan avgift men jag tror som sagt att de i hela stora skulle göra att omsättningen sjunker.

3. Ja du, gröna pluppar är väl i sig inte optimalt då de blir grönt så fort de blir vinst även om de bara är hälften av insatsen tillbaka t.ex.

4. Finns de efterfrågan så är de väl i sig inte så konstigt att de utökar antalet då det tjänar pengar på det. Oavsett bransch så passar väl ägaren i de flesta fall oavsett vad de handlar om att maximera sin vinst. Må de vara en resturang som alltid är fullsatt så är det ju inte jätte konstigt om de bygger ut för att få fler platser t.ex.

Nej , nu drog du en förhastad slutsats jag trodde inte de handlade om nån avundsjuka över den avgiften. Jag påstår heller inte att jag kan mer trav än alla som inte är spelläggare.
Jag fick frågan att ingå i travgruppen så jag var aktiv här under hösten och delade med mig av mina tankar och idéer och tyckte då det var en rolig möjlighet att både utveckla mig själv inom travet och dessutom försöka höja forumet här med aktivitet.
Jag får ingen "månadslön" för att jag lägger andelar på Sharps ombud.

Senast redigerad av viking90 den 2019-03-14 klockan 06:36.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat