Visa ett inlägg
Gammal 2019-03-14, 16:13   #38
Stekel
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
En sak som stör mig något fruktansvärt är hur spelläggarna i de större tillsammanslagen hela tiden försöker övertyga köparna om att det är "nära".

"Stolpe ut vecka efter vecka nu är vi verkligen värda en rejäl smäll!"

"Nu är vi nära, missa miljonen med en nos senast. Idag smäller det!" - i själva verket så missar man sin spik på en 60% och en 1% vinner istället. Inte nära för fem öre

"Riktigt bra känsla inför ikväll, sitt inte utan nu!"

Sådana här inlägg skrivs 3-4 gånger av samma spelläggare inför en omgång.
Antar att det funkar eftersom "alla" gör det. Själv tycker jag också det är lite irriterande om det går överstyr.

Skriver dock en liten puff ibland om jag har extra bra känsla inför en omgång. Men inte "bara för att" utan då ska jag verkligen ha lite feeling utöver det vanliga också. Gjorde det igår vill jag minnas, och de avslutande spikarna var inte så värst långtifrån att trilla in till så det kan hända att jag tar upp det som ett litet säljande argument inför nästa omgång. Att vi var "nära" 6-siffrigt förra gången. Som travspelare kan man få ganska många olika mer eller mindre långsökta saker att bli "nära", det tror jag vi alla känner igen och kanske att vi lurar oss själva lite.

Åh nu fick jag flashbacks till sista minuten-felvalet som kostade mig 5 millar vintern 2014. Då var det verkligen en nära miss. Tre långa minuters överläggning innan spelstopp, strecka Witasp i första eller tredje hmm har bara råd med en av dem...gick på spelvärde och tog den andra såklart. Hade en andra kupong också, den brann upp i sista loppet när favoriten torskade, runt 200k annars. Vintern 2011-2012 var det visst såg jag nu när jag kikade. Och bara ca 4 millar ser det ut som. Nu känns det lite bättre faktiskt
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat