Visa ett inlägg
Gammal 2019-03-15, 14:20   #42
AmaerildeRimfrost

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Samtidigt som du efterlyser engagemang så finns det en ignorerafunktion på
Sharps som man kan vara lite frågande till.

Är man sedan som jag lite ifrågasättande så är det just spelläggarna i Tillsammans
med Västertorp som är först på barrikaden. Stekel kallade mej "troll" nyligen och det
tycker jag också man kan ha en åsikt om.

En stor nackdel med Torpa/Hedlund/Västertorp är att det är en "Grisen i säcken"-produkt.
Men så är det ju med en Trisslott också argumenterar många och det är just det.
Går jag förbi en butiksandelsskylt tänker jag "Å fy f*en" och så blir det inget köp.

Stekels 3x3x3x3x3x3x3 tycker jag är intressant om INTE samtliga streckfavoriter
streckas.

Ett Tysklandsandelssystem 400 andelar x 500:- och vi får ribba av att vinna 100000:-
per andel. Eller får vi ribba av att spela för 200000:-? Eller får vi ribba av att vinna
40 miljoner tillsammans?

Mvh Uffe
Troll kallades du för att du inte är intresserad av att diskutera sakfrågorna. T ex har du fortfarande inte svarat på min fråga utan du upprepar endast din åsikt. Den åsikten har noterats men det är mer intressant att veta varför du har den åsikten etc.

Personligen tycker jag 3^7 är perfekt ifall man endast tar med max en eller två favoriter. Helst ska ingen med på ett sådant system, enligt mig. Men spelteori är inte helt svart eller vit alla gånger.

Vad gäller att köpa grisen i säcken så kan jag hålla med sig att det borde nog finnas ett klart system i väldigt god tid. Det finns dock mest nackdelar med ett sådant upplägg även om det kan finnas några fördelar också. Man blir åtminstone inte bortdribblad i slutet pga kommentarer och avslag - dock kan man missa viktig information. Men det kan nog vara en bra tanke att ha minst ett sådant tidigt upplägg för att se om det säljer slut. Den största nackdelen är dock att man inte kan vänta in i det sista med informationen vad gäller åtminstone första loppet i streckspelet. På dagens V65 så kunde man spikat i första avdelningen vid sen inlämning när man ser att favoriten på vinnarspelet (2.66?) endast hade 18% streck. Klockren spik. Den informationen finns inte tillgänglig ens 20 minuter innan spelstopp. Det viktigaste är dock vem som är spelläggare tycker jag personligen. Man vet ungefärligt upplägg och sen förlitar jag mig på det. Men klart jag inväntar information om ev spikar också innan jag köper "grisen i säcken".

Vad har ignorera-funktionen med engagemang att göra?

Spelar jag andelsspel vill jag vinna stort. Några trevliga spikar och lås och sen helgardera och hoppas det skräller i rätt lopp. På matematiska system är jag allergisk när samtliga streckfavoriter tas med då det kostar en massa onödiga rader utan potential - bättre då ta ställning. Samtidigt slåss man mot demoner för visar du upp 3-4 rätt flera veckor i rad så tror gemene man att man är kass - trots att spelen kanske är överlägsna i potential. Därför vill man samtidigt visa upp gröna pluppar och rankas högt hos ATG.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat